Avatar billede brammi Nybegynder
02. februar 2008 - 00:12 Der er 10 kommentarer

Min computer vil ikke tænde - blinker kun

Hej Kloge mennesker..!!

Har lige fået mine dele hjem fra compumail idag.. nogen af dem

Har brugt hele min aften på at sætte min computer sammen med følgende dele:

Bundkort: Asus P5K Airlifestyle
Processor: Intel core2 quad 2.4
Grafikkort: Gainward bliss 8600GT PCX 1024MB
Ram: Corsair XMS2 2 x 1 GB
Harddisk: 120GB seagate sata
Strømforsyning: LC-Power 120mm 550W

Det der sker er at når jeg tænder computeren giver den hurtigt et blink og så det det. Den startet simpelthen ikke...

Vi har testet PSU'en i en anden computer - virkede fint.
vi har prøvet at starte uden grafikkort i - virkede hellere ik
Vi har prøvet og tage ram ud og ind - virkede heller ikk..

Nogen der ved hvad jeg skal gøre / eller prøve.?

Med venlig hilsen
Brami
Avatar billede z4nd3r Nybegynder
02. februar 2008 - 00:23 #1
Hej Mikkel din røver!

Hvordan blink siger du? Starter den op og slukker igen? Eller blinker skærmen en enkelt gang?

Zander
Avatar billede off-line Nybegynder
02. februar 2008 - 00:53 #2
Du har vel husket, at sætte begge stik fra strømforsyningen i bundkortet?
Avatar billede peet-49 Novice
02. februar 2008 - 08:36 #3
Mange grafikkort skal også have et ekstra strømkabel monteret.
Avatar billede z4nd3r Nybegynder
02. februar 2008 - 08:57 #4
http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=30802&type=0

Det er enten denne har du har (som har de ekstra 4 pins, som vi snakkede om i går)

eller denne: http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=30755&type=0

men den kan jeg ikke finde på lcpower hjemmesiden!

Men prøv da lige at sætte de sidste fire til også! :D
Avatar billede brammi Nybegynder
02. februar 2008 - 09:45 #5
Har husket det med begge stik i bundkortet... Ja ved godt mange gafrikkoer skal kører med strøm - men der er ingen stedet på mit gainward hvor jeg kan sætte strøm til.??
Avatar billede peet-49 Novice
02. februar 2008 - 10:09 #6
Du er sikker på, der ikke er et afstandsstykke, der ikke passer under bundkortet, det bedste er altid, at få bundkortet til, at køre, inden det monteres i et kabinet.
Avatar billede brammi Nybegynder
02. februar 2008 - 10:17 #7
Peet-49

Hvad mener du.. Afstandsstykke??
Avatar billede peet-49 Novice
02. februar 2008 - 12:52 #8
Det er messingstykker, der er monteret på bagpladen af kabinettet, så bundkortet ikke kortslutter på kabinettet.
Avatar billede peet-49 Novice
04. februar 2008 - 09:37 #9
Lidt feedback??
Avatar billede brammi Nybegynder
04. februar 2008 - 09:52 #10
Fik det til at virke...!!

Peet- 49 smid et svar og pointne er dine :P