Avatar billede mrmox2 Nybegynder
31. januar 2008 - 05:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fjerne menun Vis fra menubjælken

jeg er ved at sætte nogle PCer op til skolen, og der skal der være lukket ned for alt undtagen internet og fjernskrivebord. jeg har fået fjernet menuen "Filer" i menubjælken, men mangler stadig menuen Vis (så de ikke kan vælge Vis - Panel - Mapper eller andet og komme rundt på harddisken.)
Jeg kan ikke bruge kiosk mode, de det vil begrænse deres muligheder ved brug af nettet unødigt meget.
Det kører på windows 2000 og er IE 6 sp1 (dansk).
jeg har prøvet rigtig mange ting, men håber at der er nogle herinde der har været igang med noget lignende tidligere.
jeg er åben overfor andre løsningsforslag der giver samme resultat (lukker mellem IE og stifinder)
Avatar billede hcm Nybegynder
31. januar 2008 - 06:33 #1
hvad hvis de bare skriver c: i adressefeltet? Er det lukket. Kender ikke svaret paa dit spoergsmaal, men det ser ud til at det er relativt let med firefox
http://www.mozilla.org/support/firefox/tips#app_mainmenu
kan det vaere et alternativ?
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
01. februar 2008 - 00:06 #2
de kan ikke kalde en lokal sti i adressefeltet
jeg har selv tænkt på om de vil bruge firefox, men jeg tror de vil have IE
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
03. februar 2008 - 11:32 #3
fandt svaret
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
03. februar 2008 - 11:33 #4
group policy
user-adm templates-windows components-windows explorer
der kan man både skjule og forbyde adgang til drev