Avatar billede hatc11 Nybegynder
30. januar 2008 - 21:45 Der er 12 kommentarer

Hvilken TV-tuner kort skal jeg bruge ?

Jeg har en DELL Optiplex GX620 som jeg vil bruge som media maskine. Der sidder et DVI -> HDMI kort i som er tilkoblet min 42" fladskærm (det kører perfekt i 1024x768 ) Jeg skal nu bruge et TV-kort så jeg kan optaget kabel TV direkte på maskinen. (kabel TV udsender i både analog og digital) Hvilken kort skal jeg bruge ?? (price does matter)
Avatar billede hatc11 Nybegynder
30. januar 2008 - 21:51 #1
Glemte lige at det er et "PCI Express 16x slot" der sidder i maskinen.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
30. januar 2008 - 22:16 #2
Prøv at læse lidt her: http://www.eksperten.dk/artikler/1135

Derudover forstår jeg ikke du kører i 1024*768. Det er da ikke HD!
Avatar billede hatc11 Nybegynder
03. februar 2008 - 12:34 #3
akyhne> Nej, det er ikke HD, men i 60hz står det meget skarpt og fungere egentligt perfekt. Tak for linket, men det jeg egentlig går efter om nogen kan fortælle mig hvilket kort jeg skal købe når nu det er det er et PCI Express 16 slot og at kortet skal bruge til digital og analog optagelse. jeg kan nemlig ikke finde et.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
03. februar 2008 - 12:44 #4
Du kan ikke få TV kort til den slot. Der findes få til PCI-E4, og en hel del til PCI.
Er det ikke et fjernsyn du har? Så er HD da den eneste rigtige løsning.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
03. februar 2008 - 12:45 #5
I øvrigt duer 60Hz ikke til TV-kort. Der skal du ned på 50Hz.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
03. februar 2008 - 12:49 #6
Måske har du misforstået noget. Et TV kort erstatter ikke et grafikkort.
Avatar billede hatc11 Nybegynder
03. februar 2008 - 15:44 #7
Jeg prøver lige igen.. (;O)
Jeg vil gerne lave en computer som kan erstatte en harddiskoptager..
Jeg har computeren som via DVI-stikket (grafikkort) virker med mit fjernsyn.
Det eneste jeg mangler er at kunne optage TV, og gemme det på computeren.
Her mener jeg jo så at jeg mangler et TV-kort til at udfører den opgave.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
03. februar 2008 - 17:29 #8
Det er jo det der står lidt om i min artikel.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
03. februar 2008 - 18:17 #9
Et TV kort som f.eks Hauppauge HVR1300 kunne være et forslag. Du skal dog være opmærksom på at der ikke rigtig findes nogle kort på markedet som kan tage krypterede digitale kanaler. Der mangler de muligheden for en kortlæser. Ligeledes skal du være opmærksom på at der også kun er få eller ingen TV kort til digital modtagelse, som er fremtidssikret til det danske antennenet.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
03. februar 2008 - 21:32 #10
Snakker vi forbi hinanden?
Avatar billede hatc11 Nybegynder
04. februar 2008 - 02:30 #11
Jeg tror ikke vi snakker forbi hinanden nu (;O) et Hauppauge HVR-1300 er også bare et "alm" PCI stik, ikke et express x16, men du skriver tidligere så findes der måske ikke nogen kort til express x16 slot. ?.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
04. februar 2008 - 18:24 #12
Nej PCI-E 16 er indtil videre forbeholdt grafikkort. PCI-E 4 fås der nogle ganske få kort til.