Avatar billede lillbi Nybegynder
30. januar 2008 - 10:01 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Oprette external trust mellem nt4 og server 2003 fejler.

Når jeg følger dennne guide:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;325874
kommer jeg til et sted hvor jeg ikke kan følge den længere, da min computer viser noget anden end guiden fortæller.
Er der nogle som har fulgt denne guide uden problemen når de prøver at oprette trusten på en win server 2003 enterprise sp2 (forest og domæne level er begge server 2003)?
Jeg kan ikke følge den længere end til dette punkt som jeg lige paster ind:

Windows NT trusts Windows Server 2003
To create a trust relationship in which a Windows NT-based domain trusts a Windows Server 2003-based domain: 1. On the Windows NT-based primary domain controller (PDC): a.  Click Start, point to Programs, point to Administrative Tools, and then click User Manager for Domains.
b.  On the Policies menu, click Trust Relationships.
c.  Click the Add button that corresponds to the Trusted Domains box. The Add Trusted Domain dialog box appears.
d.  In the Domain box, type the Windows Server 2003-based domain name without the .com portion of the domain name. For example, if the Windows Server 2003-based domain is Example.com, type Example.
e.  In the Password box, type a password for the trust.

Note You must use the same trust password on both the domain controller from the trusted domain and the domain controller from the trusting domain.
f.  Click OK. The following message appears, where Windows Server 2003-based domain name is the name of the Windows Server 2003-based domain and where Windows NT-based domain name is the name of the Windows NT domain:
The trust relationship could not be verified at this time. If you find that it was not established, contact the administrator of the Windows Server 2003-based domain name domain and verify that it includes Windows NT-based domain name on its list of trusting domains.
g.  Click OK. Note that the Windows Server 2003-based domain is listed in the Trusted Domains list.
h.  In the Trust Relationships dialog box, click Close.

2. On the Windows Server 2003-based domain controller: a.  Click Start, point to Administrative Tools, and then double-click Active Directory Domains and Trusts.
b.  In the Active Directory Domains and Trusts snap-in, right-click the domain that you want, and then click Properties.

*****************************************************
Det er her under punkt c det går galt. Jeg har ikke
mulighed for at klikke på Next og kan derfor heller
ikke se en Trust password box
******************************************************

c.  Click Next, and then in the Trust password box, type the same trust password that you used on the Windows NT-based domain controller. Type the password again in the Confirm trust password box.

Dog har jeg så selv prøvet at oprette en trust men kan kun lave en realm trust. Når jeg vælger "Trust with a Windows domain" skriver den hver gang "Either the domain does not exist, or network or other problems are preventng connection"
Jeg kan ping både FQDN og NetBios navn og domænenavn på nt4 domænet.

Er der nogle som kan finde ud af hvad jeg gør galt.. har nu siddet i to dage uden at kunne løse dette problem??

På forhånd MANGE tak :)
Avatar billede lillbi Nybegynder
30. januar 2008 - 11:47 #1
Jeg har dælme løst problemet, og det er ikke lige det man tror det skulle være. Jeg har opsat mit testmiljø i vmware workstation, hvilket nettop var problemet. Afinstaller vmware-tools på begge maskiner og problemet er løst. Jeg kan nu oprette en external trust, men dog stadig ikke følge linket fra microsoft :)
Husk at når man laver denne trust skal man oprette en bruger i begge domæner som har de højeste rettigheder og ENS/SAMME password... log så ind med denne bruger på begge maskiner og opret din trust.... så virker det endeligt :)
Avatar billede lillbi Nybegynder
30. januar 2008 - 11:52 #2
Glemte lige at sige at grunden til at jeg fik fejlen: Either the domain does not exist, og network or other problems are preventing connection" var at jeg ikke ikke brugte det rigtige netBios navn. Da jeg brugte det rigtige navn fik jeg følgende fejl: "The local security authority is unable to obtain an RPC connection to the domain controller......"
FOR AT LØSE DENNE FEJL VAR DET AT JEG AFINSTALLEREDE VMWARE TOOLS OG SÅ FORSVANDT FEJLEN.