Avatar billede mozarto Nybegynder
14. juni 2001 - 23:48 Der er 9 kommentarer

Krydshenvisninger som dør

Jeg bruger word 2000 og bruger krydshenvisninger ganske meget, men jeg har det problem, at de dør for mig - en henvisning, som var fin nok da jeg lavede den og nogle dage efter, siger pludselig: \"Fejl! Henvisningskilde ikke fundet.\" - uden at jeg føler, at jeg har rørt den overskrift, den henviser til.

Er der nogen, som ved, hvad man kan der går galt, og hvordan man kan undgå problemet?

Jeg føler, at jeg ellers er rimeligt godt inde i word og krydshenvisninger; jeg er ret sikker på, at jeg opretter krydshenvisningerne rigtigt.

Det er både henvisninger til overskrifters tekst og overskrifters sidetal, som giver kvaler.
Avatar billede realbaby1998 Nybegynder
13. november 2001 - 12:41 #1
Er det på samme PC\'er at du åbner wordfilen?? Hvis det ikke er det, så er problemmet selvfølgelig at Word er sat forskelligt op på forskellige PC\'ere. Det kunne være en lille bitte mulighed at åbne filen mens at du holder \"shift\" nede.
Avatar billede mozarto Nybegynder
20. november 2001 - 15:37 #2
(Ih, jeg havde næsten opgivet, at nogen ville reagere)

Det sker gerne i større dokumenter som jeg arbejder på længe, og de ryger da gerne rundt mellem forskellige computere. Det er imidlertid ikke en løsning kun at bruge den samme computer, det er ikke for sjov, at jeg flytter dokumenterne rundt mellem forskellige computere :)

Hvad er ideen bag at holde shift nede, når man åbner?

Og skal det være i words åbne-vindue eller i windows fil-vinduer (hvor jeg plejer at åbne ved at markere et dokument og trykke ENTER)?

Avatar billede mile Juniormester
22. november 2001 - 10:16 #3
Sandsynligvis fordi dokumenterne flyver frem og tilbage mellem 97 og 2000. På 97 er feltkoderne danske, mens de på 2000 er engelske. Hvis man åbner et dok med en krydshenvisning på en 2000, og dok er lavet i 97 og omvendt får man denne fejl.
Avatar billede mozarto Nybegynder
22. november 2001 - 13:42 #4
Til Mile: Men kan man gøre noget ved dette problem?
Avatar billede mile Juniormester
22. november 2001 - 13:55 #5
Jovist - hvad er din email-adresse ?
Avatar billede realbaby1998 Nybegynder
22. november 2001 - 16:19 #6
Du skal holde \"shift\" nede mens du dobbeltklikker på filen i fil vinduet. Det der sker ved at holde shift nede er at filen beholder sit oprindelige format.
Avatar billede mozarto Nybegynder
28. november 2001 - 11:10 #7
Hej Mile - jeg har en på j.lerche@ofir.dk
Avatar billede mile Juniormester
28. november 2001 - 11:23 #8
Jeg har sgu forlist den....Jeg kigger videre....
Avatar billede mile Juniormester
11. februar 2002 - 10:15 #9
Godt nyt - converter kan nu downloades fra:

http://www.microsoft.com/Danmark/technet/news/990917_word.asp