Avatar billede it-supporteren.dk Nybegynder
29. januar 2008 - 00:56 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor kan jeg ikke sende emails

Jeg kan ikke sende mails :(

Har prøvet fra min Outlook express, både med mit webhotel som mailserver, cybercity som er min internetforbindelse, fra 3 forskellige mailadresser. Hver gang får jeg noget lign. den her tilbage.
Har sat XX ind for Mailadresse og 1 taller for ip´erne

HJÆLP!!!!

"This is the Postfix program at host webmail.unoeuro.com.

I'm sorry to have to inform you that the message returned
below could not be delivered to one or more destinations.

For further assistance, please send mail to <postmaster>

If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the message returned below.

"The Postfix program

<XXXXXXXXXX>: host XXXXXXXXX[11.11.11.11] said: 550 5.7.1
This system has been configured to reject your mail. An IP address
(11.11.111.11) found in the message's 'Received:' headers is listed by
the lookup site 'zen.spamhaus.org.'. (in reply to end of DATA command"
Avatar billede mulemule Nybegynder
29. januar 2008 - 01:53 #1
Det er noget rod med udbyder eller modtager og noget spam filter hejs ser det ud til.

Få dig en gmail istedet for - hvis du gerne vil have email@ditdomæne.dk kan det også klares med gmail vha google for applicaions: http://www.google.com/a
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2008 - 06:36 #2
Det tyder på at adressen er registreret som en der sender spam-mails...
http://www.spamhaus.org/index.lasso
http://www.spamhaus.org/sbl/index.lasso

du kan se her hvordan den kan slettes...
http://www.spamhaus.org/sbl/delistingprocedure.html
Avatar billede it-supporteren.dk Nybegynder
29. januar 2008 - 08:47 #3
Har lige prøvet at hoppe på et anden net, og der virker det heller ikke. Den besked jeg beskrev tidligere var når jeg brugte VIP.Cybercity.dk som mailserver.

Hvis jeg bruger mail.mitdomaine.dk så kommer denne her.

Meddelelsen kunne ikke sendes, fordi en af modtagerne blev afvist af serveren. Den afviste e-mail-adresse var 'bill.gates@microsoft.com. Emne 're: Regarding lunch on next tuesday in NY', Konto: 'mail.microsoft.dk (1)', Server: 'mail.microsoft.dk', 111.1.2.7] blocked using zen.spamhaus.org; http://www.spamhaus.org/query/bl?ip=11.1.2.7', Port: 25, Sikker (SSL): Nej, Serverfejl: 554, Fejlnummer: 0x800CCC79

Hvad fanden er det spamhaus for noget? :(
Avatar billede it-supporteren.dk Nybegynder
29. januar 2008 - 09:16 #4
This is the mail system at host smtp1.cybercity.dk.

I'm sorry to have to inform you that your message could not
be delivered to one or more recipients. It's attached below.

For further assistance, please send mail to postmaster.

If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the attached returned message.

                  The mail system

<bil@car.dk>: host mailgw.car.dk[ MODTAGER IP 11.90.11.102] said: 550 5.7.1
    This system has been configured to reject your mail. An IP address
    (MIN IP X X X X) found in the message's 'Received:' headers is listed by
    the lookup site 'zen.spamhaus.org.'.  (in reply to end of DATA command)

--------------------------------------------------------------------------------

Received: from user3.cybercity.dk (user3.cybercity.dk [11.111.1111])
by smtp1.cybercity.dk (Postfix) with ESMTP id 8AE12586848
for <bil@car.dk>; Tue, 29 Jan 2008 00:37:36 +0100 (CET)
Received: from computer1 (portXXXXX.adsl.cybercity.dk [MIN IP])
by user3.cybercity.dk (Postfix) with SMTP id 4C29525530F
for <bil@car.dk>; Tue, 29 Jan 2008 00:37:20 +0100 (CET)
Message-ID: <000113242345345@computer1>
From: "Børge Børgesen" <dslXXXXXX@vip.cybercity.dk>
To: <bil@car.dk>
Subject: =?iso-8814-1er?= Vedr. hilsen
Date: Tue, 29 Jan 2008 00:37:16 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/mixed;
boundary="----=_NextPart_000_000C_01C8620F.18CA4600"
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Mailer: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3138
Disposition-Notification-To: "Glenn Peter Christensen" <dslXXXXX@vip.cybercity.dk>
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3198
X-Antivirus: avast! (VPS 080128-0, 28-01-2008), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Avatar billede it-supporteren.dk Nybegynder
29. januar 2008 - 09:38 #5
Nå men har sat Cybercity på det, da det jo virker som om det er min IP der er blokeret hos det der SpamHaus.
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2008 - 09:39 #6
WORKING TO PROTECT INTERNET NETWORKS WORLDWIDE
Spamhaus tracks the Internet's Spammers, Spam Gangs and Spam Services, provides dependable realtime anti-spam protection for Internet networks, and works with Law Enforcement to identify and pursue spammers worldwide.

Det er en database over adresser som er registrede som afsendere af spam....

du kan tjekke din adresse for at se om den står i databasen her...
http://www.spamhaus.org/lookup.lasso
Avatar billede it-supporteren.dk Nybegynder
29. januar 2008 - 09:58 #7
Min adresse er registreret som "is listed in the PBL, in the following records"

Men har lige snakket med CC, og de siger det er dem der sætter alle deres kunder´s ip´er på, så man skal vælge "Min server kræver godkendelse" men det har vi lige prøvet og det virker stadig ikke. SÅ den skulle ikke være totalt blokket.
MEn havde ingen problemer med at sende mails til andre i går?

Min IP er nu blevet slettet fra det der Spamhaus, så må vi se om det virker om 30 min.

Ref: PBL343434

MIN IP X X X X/17 is listed on the Policy Block List (PBL)

--------------------------------------------------------------------------------

Outbound Email Policy of Cybercity for this IP range:

It is the policy of Cybercity that unauthenticated email sent from this IP address should be sent out only via the designated outbound mail server allocated to Cybercity customers. To find the hostname of the correct mail server to use, customers should consult the original signup documentation or contact Cybercity Technical Support.

--------------------------------------------------------------------------------

Removal Procedure

If you are not using normal email software but instead are running a mail server and you are the owner of a Static IP address in the range MIN IP X X X X/17 and you have a legitimate reason for operating a mail server on this IP, you can automatically remove (suppress) your static IP address from the PBL database.
Avatar billede it-supporteren.dk Nybegynder
21. februar 2011 - 13:31 #8
lukket