Avatar billede rayfi Nybegynder
23. januar 2008 - 20:09 Der er 27 kommentarer

Skærm svarer ikke

Jeg har et problem med min computer - Skærmen svarer ikke når man sætter skærm stik i pc'en. Prøvet andre dele: Ram, Harddisk, GFX, CPU. Intet lader til at virke. Den starter men skærmen svarer ikke, skærmen er også tjekket.
Aner virkelig ikke hvad den kan være. :'(

Asrock K8Upgrade 1689
Amd Athlon 64 3200+/Amd Sempron 3200+
160 GB - IDE Samsung / 160 GB - IDE Maxtor
Elixir 512DDR2 / UKENDT 2x256DDR2
400W Strømforsyning
-
Vi skiftede alle dele - og da vi havde konkluderet det kun var CPU som var tilbage, bestilte vi en ny. Da vi satte den I ville skærmen ikke tænde som den ville med den gamle CPU.
Har sikkert flyttet en ledning som ikke skulle være flyttet.

Manual til Bundkort: http://download.asrock.com/manual/K8Upgrade-1689.pdf
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2008 - 20:21 #1
Har du husk 4 pols ledningen (hvis den kræves)
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2008 - 20:23 #2
Og det gør det (nr. 2)
Avatar billede rayfi Nybegynder
23. januar 2008 - 20:27 #3
Hvad er en 4 pols ledning? En med 4 ben?
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2008 - 20:30 #4
Se stik nr. 2 på din manual
Avatar billede rayfi Nybegynder
23. januar 2008 - 20:33 #5
Det sidder i .. Andre idéer?
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2008 - 20:35 #6
Tryk strømstikket og ram ordentlig ned i soklen
Avatar billede rayfi Nybegynder
23. januar 2008 - 20:37 #7
Ram sidder og strøm også. - Men computer starter jo, men ingen respons fra skærmen..
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2008 - 21:02 #8
Og ingen bip fra bundkort? er det onboard grafik?
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2008 - 21:04 #9
Er det præcis samme CPU og er den monteret korrekt, prøv at fjerne den og sæt den i påny
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2008 - 21:06 #10
Jeg kan se det er ikke onboard grafik, har du testet kortet og sikret dig at det sidder ordentlig i soklen
Avatar billede rayfi Nybegynder
23. januar 2008 - 22:03 #11
Hej igen. Der kommer intet bip når den starter. Og ja har prøvet to grafik kort.
Nu er jeg så i det total seje problem at vi har to computere som er næsten ens, det var derfra vi prøvede "reserve" dele. Nu gør den præcis det samme. :S

Det er virkelig muligt at begge gfx kort er defekte? Vi har også 3 ram blokke ingen virker.. Men det bip fra bundkortet kommer ikke mere?
Avatar billede rayfi Nybegynder
23. januar 2008 - 22:07 #12
Når jeg mener ingen virker, mener jeg bare at ingen hjælper til at starte pc'en
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2008 - 04:50 #13
Har du også testet strømforsyningen ?
Avatar billede rayfi Nybegynder
24. januar 2008 - 09:24 #14
hm.. Nej har jeg ikke - Men skulle begge strømforsyninger ryge en tur?
Avatar billede rayfi Nybegynder
24. januar 2008 - 09:24 #15
Det er jo sket på to computere nu :(
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2008 - 11:25 #16
Det er sikkert en lille og ubetydelig fejl men hvilken, hvor bor du
Avatar billede rayfi Nybegynder
24. januar 2008 - 13:50 #17
Håber jeg næsten - Omkring Horsens.. Men altså jeg prøvede en anden harddisk, en anden ram blok og et andet grafik kort. Vi har prøvet det før og det virkede fint.. Men kan virkelig ikke komme på hvad den ubetydelig fejl er :(
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2008 - 13:56 #18
Skulle vi prøve at med et lille telefonmøde?
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2008 - 14:08 #19
Du har vel ikke sat dit AGP kort i den GULE sokkel - Har du set til at jumperne ståe korrekt (side 13)
Avatar billede rayfi Nybegynder
24. januar 2008 - 14:31 #20
Gule sokkel :S det sidder i AGP x 8 soklen .. OG har ikke stilt på jumpere..
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2008 - 15:01 #21
Har du kigget på side 13 - 18 på den manual du linker til
Avatar billede tophat Nybegynder
24. januar 2008 - 17:27 #22
slå alt strøm fra og tryk ram ud og sæt i igen, og start op !!
hjalp hos mig .
Avatar billede rayfi Nybegynder
24. januar 2008 - 20:00 #23
okay vil prøve det..
Helgec har læst siderne .. Sys ikke der ern oget.. Har jo ikk stillet på nogen stik i pc'en.. :(
Avatar billede rayfi Nybegynder
24. januar 2008 - 20:04 #24
Hjælp ikke ved at trykke ram ud og sætte i igen. Men når den starter er der ingen lyd fra bundkortet.. Altså Bip?
Avatar billede tophat Nybegynder
24. januar 2008 - 23:25 #25
gå i bios, og check om "init display first" står til "agp" og ikke pci
Avatar billede rayfi Nybegynder
25. januar 2008 - 11:24 #26
Gå i bios.. Hvordan ? Skærmen reagere jo ikke på computeren overhovedet.. Men har en fornemmelse af ram-blokke er gået sig en tur.. Virker bare utroligt at 3 blokke smutter sig en tur..
Avatar billede tophat Nybegynder
26. januar 2008 - 16:26 #27
skift batteriet på bundkortet,eller få bundkortet cheket hos forhandleren.