Avatar billede edvardj Novice
23. januar 2008 - 16:16 Der er 24 kommentarer og
2 løsninger

Fladskræms tv første gang

ja så står jeg for at skulle have mit første fladskærms tv

jeg har tænkt lidt på LG og omkring 37 LDC  og det skal understøtte diverse nye ting. samt det SKAL være sort

jeg har kigget rundt men synes jeg bliver mere forvirret
kan i komme med nogle indputs af gode tv  til max 10000 kr

kende i nogle gode  internetforhandlere som i også kan anbefale ?
Avatar billede gf Nybegynder
23. januar 2008 - 16:24 #1
Hej

Jeg kan anbefale et par gode hjemmesider at søge oplysninger på:

http://www.recorder.dk/
http://www.tapeconnection.dk/

Held og lykke

mvh gf
Avatar billede enya Nybegynder
23. januar 2008 - 16:41 #2
Måske kan du finde info. her: http://www.flatpanels.dk/ Mvh. enya
Avatar billede lzs Nybegynder
23. januar 2008 - 16:43 #3
Kan helt klart anbefale et panasonic 42px70 (plasma) men hvis der med "det skal understøtte diverse nye ting" menes full hd, så er det ikke dette du skal ha' :)
Avatar billede edvardj Novice
23. januar 2008 - 16:46 #4
jeg har hørt at plasma ikke holder så længe er dt rigtigt
Avatar billede lzs Nybegynder
23. januar 2008 - 17:01 #5
Avatar billede japping Nybegynder
23. januar 2008 - 17:40 #6
Vær opmærksom på:
1) HD skal være inkluderet
2) Indbygget digital modtager et must, analogt signal slukkes næste år
3) Hvis du køber en skærm større end 26", skal du ved almindelig tv-signal længere væk fra skærmen for at få den samme billedoplevelse, hvilket medfører en relativt mindre skærm (Dette svarer til at sidde tættete på en 26"). Dette skyldes at almindeligt tv-signal i dag sendes med meget ringe opløsning svarende til et relativt godt billed på en 26" skærm. Hvornår tv-ststionerne (DK) sender højere opløsninger er ikke besluttet.

OBS: Jeg har selv ventet og købt et sort Sony i Føtex til 4.300,-. De har også nogle 32" til omkring 5800,-. Tilbuddene dukker op hver 1-2 mdr.
Avatar billede lzs Nybegynder
23. januar 2008 - 18:35 #7
japping >> hvor får du det fra? og hvad er længere væk??

Husk, at indenfor tv-verdenen, får man som regel hvad man betaler for.
Avatar billede edvardj Novice
23. januar 2008 - 18:51 #8
jeg hørte noget om at mange tv understøtter IKKE HDMI selvom de siger at det gør ( så det i tvavisen ) forleden, der er kun 2 producenter der har tv´s som understøtter MPEG4  er det ik rigtigt og så hvilke ?
Avatar billede lzs Nybegynder
23. januar 2008 - 19:05 #9
Først og fremmest tror jeg du blander to ting sammen, HDMI og MPEG4 har ikke noget med hinanden at gøre. Alle tv med HDMI stik understøtter HDMI, og det er stort set alle fjernsyn udstyret med. MPEG4 derimod kræver med de nuværende tv, at man køber en boks ved siden af.
Avatar billede edvardj Novice
23. januar 2008 - 19:24 #10
arhhhh  okay sååå det skal man åbenbart ik hænge sig så meget i så ?
jeg kigget stortset kun efter tv med full hdmi  det er vel fint så
Avatar billede lzs Nybegynder
23. januar 2008 - 19:45 #11
HMDI er et stik, der kan samle lyd og billede i et og det du leder efter er et tv med full hd (1920x1080) :D
Avatar billede edvardj Novice
23. januar 2008 - 19:55 #12
ok hvad sigfer du til sådan et tv her  http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=383829  synes at pris og det den kan ser fint ud

min plan er at tage ud i elgiganten og kigge på tv og så skrive modellerne ned og søge dem på nettet  lyder det ik fornuftigt
Avatar billede lzs Nybegynder
23. januar 2008 - 20:04 #13
Hmm har aldrig hørt om det tv før, så skal ikke kunne udtale mig om det :)
Vil helt klart anbefale dig at se tv'et først, for selvom jeg eller en anden synes at det har et godt billede, så er det ikke sikkert du synes :)
Men når du vil have full hd og ikke vil give mere end 10k så synes jeg du skulle kigge lidt nærmere på samsung - f.eks. denne model http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=380554
Avatar billede edvardj Novice
23. januar 2008 - 21:46 #14
8ms er det meget ?????  har intet at gå efter :-(
Avatar billede lzs Nybegynder
23. januar 2008 - 21:52 #15
Nej, det synes jeg bestemt ikke
Avatar billede edvardj Novice
24. januar 2008 - 07:33 #16
http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=380547    det her tv er det med digital tuner jeg kan snart ik finde ud af alle de infomationer
Avatar billede japping Nybegynder
24. januar 2008 - 15:43 #17
Ok, her får du nogle tøre facts. Som du kan læse af nedenstående link, leverer DR og TV2 kun billeder med 575 linier og 720 punkter i hver linie.
Uanset hvor stort dit fjernsyn er, vil billedet derfor kun blive genereret ud fra 575 linier med 720 punkter .... og vi taler stadigvæk kun om tv-udsendelser, idet jeg ikke ved hvordan det forholder sig ved DVD film o.l.
Hvis du derfor vælger en stor skærm og er tv på denne, ja, så vil billedet altså blive mere grynet, da farveklatterne bliver større. Dette vil du opdage hvis du går op i en forretning og beder dem vise samme tv-signel på forskellige størrelser af tv.

Hvis man nu sammenligner tv, vil man opdage at trods de mange punkter/opløsning, så vil tv-billedet ikke blive bedre ved køb af et stort fjernsyn. Du bliver nød til fysisk at bevæge dig længere væk fra fjernsynet for at undgå et grynet billed. Et 26" fjernsyn vil give et jævnt og godt billed.

Link: http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/Forbrug/Elektronik/20051124134715.htm#hdtv

Jeg håber du kan bruge ovenstående ?
Avatar billede japping Nybegynder
24. januar 2008 - 15:45 #18
Læs også afsnitte "Hvad skal du se efter" i samme link. Der fortælles bla. om computer-animeret tegnefilm.
Avatar billede lzs Nybegynder
24. januar 2008 - 16:18 #19
Selvfølgelig bliver billedet ufinere ved analogt tv jo større tv'et er, giver det ikke sig selv?
Du siger at et 26" vil give et jævnt og godt billede?? men det er jo ikke fedt at se tv på et 26" hvis man sidder 3 meter fra tv'et. Efter min mening er 26" ALT for småt. Sidder selv her med et 42" og jeg sidder ca. 2,5 meter fra og her er billedet altså ikke grynet.
Avatar billede edvardj Novice
24. januar 2008 - 17:17 #20
hehe var sku lige ved at blive mere forvirret nu
men er noget frem til nogel tv's

Er det DØD vigtigt at det skal helst være 100Hz ???

http://www.justbuyit.dk/shop/lg-42pt85-plasma-3918p.html
http://www.justbuyit.dk/shop/samsung-le-37m87bdx-lcd-3521p.html
http://www.samsung.com/dk/products/tv/lcdtv/le40r87bd.asp

hvad synes i
Avatar billede japping Nybegynder
24. januar 2008 - 17:54 #21
Jeg snakker ikke om analogt eller digitalt tv. Uanset om billedet sendes digitalt eller analogt er antallet af linier og punkter det samme. Analogt/digitalt signal er et spørgsmål om, hvordan signalet transmiteres og opfanges af tv'et eller tilhørende digital boks. Der går ikke så meget signal tabt ved digitalt tv.

Om det er fedt eller jeg at se fjernsyn på et lille fjernsyn vil jeg ikke udtale mig om. Jeg syntes blot EDVARDJ skal være opmærksom på disse facts og, som der står i mit link, sørge for at teste fjernsynet hjemme hos stig selv i fred og ro med de tv/dvd/PC signaler som han bruger til dagligt i hans egen installation.

Derfor er mit overordnede råd: Få fjernsynet på prøve inden du bestemmer dig. Evt 2 størrelser ved siden af hinanden så du kan se forskelle og ligheder.
Avatar billede japping Nybegynder
24. januar 2008 - 17:57 #22
Jeg kan anbefale dig at stille samme pørgamål på www.hifi4all.dk, hvor der sidder en del eksperter der kan give gode input.

For ca. 2-3 måneder siden testede TÆNK en række fladskærme. Tidligere var Samsung suveræn på LCD fladskærme, men Panasonic har overhalet dem.
Avatar billede edvardj Novice
25. januar 2008 - 16:18 #23
Så har vi bestemt os, det bliver dette tv http://www.samsung.com/dk/products/tv/lcdtv/le40m86bd.asp  det står utroligt flot
og kan fåes for 9700 kr
takker for hjælpen  smid svar til dem der vil have point
Avatar billede lzs Nybegynder
25. januar 2008 - 16:36 #24
jamen tillykke med tv'et. Det var også det samsung tv jeg henviste til, m86 er bare det uden sølvkanten i bunden :D
Avatar billede lzs Nybegynder
25. januar 2008 - 18:52 #25
Smider lige et svar, hvis du kunne bruge mine kommentarer til noget.
Avatar billede edvardj Novice
25. januar 2008 - 18:59 #26
jeg takker for hjælpen    thumps up