Avatar billede eeco Nybegynder
22. januar 2008 - 19:52 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

mikrofon virker ikke efter bundkort skift

God aften..

Mit gamle bundkort brændte af og jeg har nu fået tilsendt et nyt (anden model) men nu virker min mikrofon ikke mere?

Mit bundkort er et Asus A8R-MVP og jeg har indstalleret de nyeste drivere og jeg har tjekket at alt står som det skal.. Men den registrer slet ikke noget hvis jeg prøvet at optage noget.. Nogen der har en ide om hvad der kan være galt..?

På forhånd tak..

MvH

eeco
Avatar billede off-line Nybegynder
22. januar 2008 - 22:46 #1
Prøv at se under Kontrolpanel/lyde og lydenheder/lydenheder/lydstyrke se efter flueben og lydstyrke.
Avatar billede eeco Nybegynder
23. januar 2008 - 09:51 #2
Det hele står som det skal.. har tjekket mange gange.. og har også prøvet mikrofonen på en anden computer og den virker fint.. Min computer registrer også at stikket bliver sat i.. Jeg bruger det røde stik bagpå..
Avatar billede off-line Nybegynder
23. januar 2008 - 17:59 #3
Så ved jeg desværre ikke hvor fejlen ligger. Når jeg har haft fejl, har det
altid været ovennævnte sted. Hos mig skal man først op i egenskaber, for at
få vist microfon, men det har du vel set.
23. januar 2008 - 22:09 #4
"...registrer også at stikket bliver sat i..." - hvordan det ?
Avatar billede eeco Nybegynder
23. januar 2008 - 22:42 #5
Den kommer bare op og spørger hvad der er blevet sat i stikket.. også kan jeg sige en mikrofon og højtaler og sådan nogle ting.. men jegh ar kigget alle steder på nettet og der er andre der har samme problem men der er ikke noget svar til nogen af dem.. bahh..
Avatar billede off-line Nybegynder
23. januar 2008 - 23:12 #6
"Den kommer bare op og spørger hvad der er blevet sat i stikket"
Den har jeg ikke hørt om før. Hos mig kommer der bare en enhed sat til lyd.
Avatar billede eeco Nybegynder
23. januar 2008 - 23:25 #7
her kommer der en boks op og spørger hvad jeg har sat i det røde stik bagpå..og hvis jeg sætter stikket i den blå port og jeg vælger at jeg har sat en mikrofon i, siger den at jeg skal sætte den i det røde..
Avatar billede off-line Nybegynder
23. januar 2008 - 23:48 #8
Ja det er rigtigt. Den røde stikdåse (ikke den lyserøde, hvis den findes) er
til microfon. Er der ikke, i dit kontrolpanel, et ikon som viser din audio?
prøv at se, og hvis der er, så se på mulighederne der.
Avatar billede eeco Nybegynder
23. januar 2008 - 23:51 #9
Jeg må indrømme at jeg har set alt i gennem og prøvet det meste..
24. januar 2008 - 07:58 #10
Tanke: Har du (også) audio forbindelse på fronten ? Har MB stik til evt. frontstik ?
Avatar billede off-line Nybegynder
04. februar 2008 - 13:37 #11
Er det ikke på tide at lukke her?
Avatar billede eeco Nybegynder
04. februar 2008 - 17:37 #12
tjoo
04. februar 2008 - 20:20 #13
Nogen pointe ? Eller bare en fejl 40/45? *S*