Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2008 - 14:30 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Ændre opsætning af tastatur?

Hej eksperter,

Kan man med C# ændre opsætningne af tastatures, således at computeren eksempelvis tolker CTRL som ALT og ENTER som T?
Avatar billede davidfossil Nybegynder
22. januar 2008 - 23:46 #1
Jeg antager i det følgende at du søger en løsning der skal være "permanent" (altså ikke blot mens dit program kører), og endvidere at platformen du sigter mod er Windows. Er disse antagelser forkert bør du afvise mit svar og komme med en bedre forklaring af hvad det er du vil :-)

Ja, det kan du godt. I Windows er der fin mulighed for remapping af keys, der er bare ikke indbygget nogen brugergrænseflade til at gøre det. Ændringer til mapningen kan indføres relativt enkelt i registreringsdatabasen, som du jo snildt kan skrive til fra C# vha. Microsoft.Win32.Registry osv.

Nedenstående er et link til et C# program som gør præcis dette, men desværre ser det ud til at være closed-source. Google er din ven og kan sikkert finde resten dig de informationer du skal bruge.

http://www.randyrants.com/sharpkeys/
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2008 - 11:03 #2
Very nice! Det er lige det, jeg skal bruge.
Tak for hjælpen, jeg kikker på det senere.