Avatar billede cerb Nybegynder
21. januar 2008 - 22:44 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Dlink dir-655 bedre G rækkevidde ?

Hej kort og godt
Overvejer at købe en Dlink dir-655 Gigabit router
Den har N netværk som jo ikke er en standard endnu, spørgsmålet lyder.. Vil man få bedre G dækning og rækkevidde på en N baseret router end man vil på en normal G router ?

Grunden til jeg vil have denne router er dens gigabit netværk.

Med venlig hilsen
Jacob hansen
Avatar billede sleeper Nybegynder
22. januar 2008 - 08:39 #1
Hej

Her er en gammel test, http://www.pcworld.dk/art/9168?page=4
Avatar billede cerb Nybegynder
22. januar 2008 - 08:48 #2
Den test har jeg set, men har måske formuleret mig dårligt :-D
Prøver igen, Hvis jeg sætter en N baseret router op, og har G kort i min bærbar, vil dette betyde at jeg får bedre rækkevidde end hvis jeg bare brugte en normal G router ?

Er godt klar over at N kort ville det bedste at bruge, men hvis jeg får bedre dækning på mit G kort, så var jeg fri for at sætte pcmia kort i den bærbare
Avatar billede sleeper Nybegynder
22. januar 2008 - 09:00 #3
Hej

Jeg læste lidt forkert, din forklaring i spørgsmålet var godt nok.
Beklager, dette kan jeg ikke give dig et præcis svar på.
Avatar billede cerb Nybegynder
22. januar 2008 - 09:08 #4
Det er bare ok :D sker for selv den bedste
Avatar billede jc_d-link Praktikant
22. januar 2008 - 11:36 #5
Hej cerb,

Du vil ikke få bedre rækkevide (trådløst) hvis du køre G i din PC mod en N router.
DIR-655 er en N router. Ikke en G router, selvom den er bagud kompertibel.

Men med DIR-655 får du jo gigabit portene, og når du så har lyst kan du sætte et ekstern N kort i din PC.
Og så er der jo 11 års garanti på DIR-655.
Avatar billede cerb Nybegynder
22. januar 2008 - 11:57 #6
Tak for det svar, men hvad så med dækningen inden for den normale rækkevidde af en G router, f.eks sidder måske 10 meter væk, med svagt signal på G router, vil N routeren levere bedre signal styrke der.
Avatar billede jc_d-link Praktikant
22. januar 2008 - 17:35 #7
Hej cerb,

Det er svært at sige. Det kommer jo også an på hvilken G router du har, og hvor god den er.
Det burde være omtrend det samme, men ingen garanti.

Men DIR-655 er nok det bedste i N (De siger de fleste anmeldelser), men nok ikke det bedste i G.
Avatar billede cerb Nybegynder
23. januar 2008 - 00:38 #8
Takker for jeres indsats
Hvis du jc d-link lige smider et svar, så ryger den nogle point din vej :-D
Avatar billede jc_d-link Praktikant
23. januar 2008 - 08:19 #9
Ingen points til mig tak.
Avatar billede fruitn Nybegynder
02. februar 2008 - 01:59 #10
Så skal du selv smide et svar, så kan du beholde dine point
Avatar billede cerb Nybegynder
02. februar 2008 - 10:41 #11
jo jo, var lige kommet fra det igen :D takker for indsatsen, og bare en kommentar med mine erfaringer, jeg har fået klart bedre signal i hele huset med denne router.
Avatar billede allison Nybegynder
21. maj 2008 - 14:24 #12
Lige et spørgsmål til jc d-link, du har hjulpet mig før med min router. Ang den router DIR 655 hvis man skal have optimalt netværk, skal man så have et N netværkskort til sin bærbare?
Og undskyld cerb for lige at få et ekstra spørgsmål ind ;-)
Avatar billede cerb Nybegynder
21. maj 2008 - 16:26 #13
det er bare ok :D
Jeg ville anbefale en N kort hvis du skal have bedre rækkevidde/ hastighed end hvad du kan få med G, ellers ingen grund til det