Avatar billede unknown_someone Juniormester
21. januar 2008 - 12:27 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

VS2005 - stier og localhost

Når jeg udvikler web i VS2005 synes jeg at det er en krig at arbejde med stier, altså henvisninger til css, javascript, billeder osv.

Hvis jeg fx laver en ny solution og gemmer den i c:/projekt og laver en web applikation jeg kalder web så laves denne mappe c:/projekt/web. så langt så godt.

Når jeg så vil køre min web applikation vil det give stien http://localhost:1576/web/ - og mappen web giver problemer når jeg skal referere til fx css og billeder. Bruger jeg .net-kontroller kan henvisningen fx bare være ~/images/bill.gif men bruger jeg almindelig html vil jeg gerne kunne referere med fx /css/style.css således at jeg kan opbygge min adresselinie uden ydeligere hensyntagen (derfor kan jeg ikke bruge fx ../css/style.css da mappestrukturen i teorien kan være uendelig), men istedet er jeg tvunget til at køre med fx /web/css/style.css, og det vil bare give problemer når siden så uploades til produktion.

Så hvordan kan jeg på en smart måde løse dette problem (og vil gerne undgå at skulle ændre i fx en config-fil fra udvikling- til produktionsmiljø) - kan jeg få VS til kun at køre til fx http://localhost:1576/ eller hvad gør i andre?
Avatar billede dehaas Nybegynder
21. januar 2008 - 14:05 #1
Hvis du vælger properties for dit website i vs, vil du se en property der hedder "Virtual path". Hvis du ændrer denne til ikke at have nogen værdi ("/"), slipper du for "/web" i url'en i dit udviklingsmiljø. Håber det var det du mente.
Avatar billede unknown_someone Juniormester
23. januar 2008 - 13:17 #2
fandt løsningen inden din kommentar, men derfor skal du da ikke snydes så læg et svar.

Det kræver iøvrigt SP1
Avatar billede dehaas Nybegynder
23. januar 2008 - 15:27 #3
herligt du fik det til at virke