Indtastning i Excel vha. formularer?
Hej..Jeg skal indtaste en række oplysninger i Excel eller i det regneark, der følger med open Office.
For at undgå indtastningsfejl og for at få indtastningsprocessen til at glide så mangler jeg et program, hvor jeg kan oprette en formular, hvor jeg fx kan indtaste navn, adresse m.m.
Output skal så være et regneark, hvor oplysningerne er gemt. Det kan fx se således ud, når jeg åbner regnearket.
Felter: Navn Adresse postnummer by Tlf interesseret ja/nej
Datarække1: Ib Ibsensgade 2000 Frb. 44444444 Ja
datarække2: Ole olesensgade osv.
I officepakken 2003 var der et program der hed infopath, som nu er taget ud af de nyere udgaver, som kunne løse opgaven. Er der alternativer? Vi skal have det i et regneark, så vi har styr på oplysningerne og evt. kan køre dem over i en database på sigt, når vi er helt sikre på, hvilke felter der skal være i databasen.
På forhånd tak