Avatar billede jdlindstroem Nybegynder
21. januar 2008 - 12:05 Der er 5 kommentarer

Indtastning i Excel vha. formularer?

Hej..

Jeg skal indtaste en række oplysninger i Excel eller i det regneark, der følger med open Office.

For at undgå indtastningsfejl og for at få indtastningsprocessen til at glide så mangler jeg et program, hvor jeg kan oprette en formular, hvor jeg fx kan indtaste navn, adresse m.m.

Output skal så være et regneark, hvor oplysningerne er gemt. Det kan fx se således ud, når jeg åbner regnearket.

Felter: Navn Adresse postnummer by Tlf interesseret ja/nej
Datarække1: Ib  Ibsensgade 2000 Frb.  44444444 Ja
datarække2: Ole  olesensgade osv.

I officepakken 2003 var der et program der hed infopath, som nu er taget ud af de nyere udgaver, som kunne løse opgaven. Er der alternativer? Vi skal have det i et regneark, så vi har styr på oplysningerne og evt. kan køre dem over i en database på sigt, når vi er helt sikre på, hvilke felter der skal være i databasen.

På forhånd tak
Avatar billede supertekst Ekspert
23. januar 2008 - 22:57 #1
Via VBA (Office 2003) - kan det lade sig gøre... - sikkert også i 2007.
Avatar billede jdlindstroem Nybegynder
26. januar 2008 - 10:05 #2
Hej.. Hvad er VBA? ;)
Avatar billede supertekst Ekspert
26. januar 2008 - 11:22 #3
VBA = Visual Basic for Application - programmeringssproget i Microsoft Office
Avatar billede jdlindstroem Nybegynder
27. januar 2008 - 10:15 #4
Damn, skal man virkelig til at rode sig ud i noget med Visual Basic for at løse problemet... hmmmm... Så kan man vist lisså godt gå i gang med at lave en database i acces.
Avatar billede supertekst Ekspert
27. januar 2008 - 16:48 #5
Ja - det kan man godt sige...