Avatar billede droner Nybegynder
20. januar 2008 - 17:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Linksys - problemer med opsætning

Hej,

Jeg har problemer med at komme på nettet via en linksys wrt54g. Jeg har tidligere haft succes med netop denne model og synes ikke jeg gør noget forkert...
Første problem: den cd, der står skal installeres før brug kan ikke køre setup-programmet. Der står "unable to open license file".
Største problem: når jeg så sætter den til kan jeg ikke komme på nettet. Den fanger det trådløse signal fint, men selve netforbindelsen er der ikke hul igennem til. Med kabel fungerer det fint.
Avatar billede droner Nybegynder
20. januar 2008 - 18:04 #1
Ny status: Nu lykkedes det at komme på nettet via Linksys. Sikringen kan jeg dog ikke få til at fungere. Jeg taster 192.168.1.1 ind som adresse, men jeg kan ikke åbne siden. Gør jeg noget forkert? Det vil nu være rart at få det sikret :-)
Avatar billede asterisk Nybegynder
20. januar 2008 - 22:47 #2
Når du indtaster i browservindue http://192.168.1.1 dukker der en dialogboks op, hvor du skal indtaste login oplysninger. Lad User Name feltet være blank, og indtast "admin" i password feltet, når du logger på for første gang.
Avatar billede droner Nybegynder
11. februar 2008 - 19:38 #3
Problemet er, at jeg ikke kan åbne siden. Jeg har selv samme Linksys derhjemme og der er ingen problemer med at komme ind på 192.168.1.1. Det kan jeg bare ikke gøre fra min kammerats computer. Den vil ikke åbne siden, men kan ellers godt gå på nettet.
Avatar billede droner Nybegynder
17. februar 2008 - 16:51 #4
Nogen forslag?
Avatar billede droner Nybegynder
23. marts 2008 - 16:27 #5
Ingen svar. jeg lukker tråden.