Avatar billede sumokadet Nybegynder
19. januar 2008 - 19:13 Der er 1 kommentar

Bygge et .xls-ark ud fra flere .csv filer i C#?

Jeg sidder med en C#-applikation, der som output giver mig to-tre kommaseparerede filer (.csv-filer).

Mit ønske er at skabe et Excel ark (.xls), der indeholder disse kommaseparerede filer som individuelle underark/faneblade. Data i .csv-filerne behøver jeg ikke ændre noget ved, da de alle siger individuelle information, der tilsammen giver det fulde svar.

Er der nogle der ved om dette er muligt, og i giver fald hvordan?

(Jeg har nemlig ikke alt for meget adgang til at ændre direkte i de dele, der skriver .csv-filerne, men kan bag efter behandle dem.)
Avatar billede jeppekristensen Nybegynder
23. januar 2008 - 19:44 #1
Hej.

Her er et link til hvordan man kan fylde data i et excel-ark. http://support.microsoft.com/kb/306023 håber det kan inspirere.

Her er en grov skitse over hvad jeg ville gøre: Jeg ville bruge en StreamReader klassen til at læse fra csv filen. Læse en linje af gangen ind i en string bruge Split metoden for denne string til at genere et stringbaseret array (split kan sortere efter den char som seperarer). Jeg ville så læse dette array ind i excelarket jævnfør det link jeg sendte (hvor han lægger et array ind ad gangen)

Håber dette kan inspirere lidt.