Avatar billede gjedsted Nybegynder
19. januar 2008 - 12:10 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

USB mus

Hej,

Jeg sidder ved noget familie og har fået den opgave at tilslutte en ny USB-mus. Da jeg tilsluttede musen, blev der ikke automatisk fundet driver, men med installations-cd blev driveren installeret og jeg skulle genstarte. Dog virker musen stadig ikke. Under enhedshåndteringen for USB-porten med musen, finder jeg følgende fejlmeddelelse:

"Driverne til denne enhed er ikke installeret. (Kode 28)

Klik på Geninstaller driver for at installere driverne igen."

Når jeg "søger efter hardwareændringer", finder den cd-rom'en, men når installationen er fuldført, vises følgende meddelelse:

"Der opstod en fejl under installeringen af enheden.

Installationen mislykkedes, fordi der ikke blev angivet en funktionsdriver for denne enhed."

Jeg har prøvet at fjerne USB i enhedshåndtering og genstartet, men musen virker stadig ikke.
Styresystemet er Windows 2000 - og musen er kombatibel hertil.

Nogen der kan hjælpe?

På forhånd tak,

Tommy
Avatar billede peet-49 Novice
19. januar 2008 - 12:47 #1
Virker musen på en anden maskine?
Avatar billede gjedsted Nybegynder
19. januar 2008 - 12:54 #2
Den virker på min bærbare.
Avatar billede gjedsted Nybegynder
19. januar 2008 - 14:34 #3
Har nu prøvet med en (PS2??) konverter de bruger til keyboardet, der også er USB. Med den virker musen, men så opstår samme problem med keyboardet. Altså er det nok noget med porten der er i vejen. Men løsningen er nok bare at investere i endnu en konverter. :)
Avatar billede peet-49 Novice
26. januar 2008 - 10:14 #4
Du mangler en indstallation af chipsettet på bundkortet.
Avatar billede peet-49 Novice
01. marts 2008 - 08:06 #5
Lidt feedback!
Avatar billede gjedsted Nybegynder
01. marts 2008 - 15:15 #6
Sorry peet. Men som skrevet er det ikke min computer.. Løsningen blev den ovennænte konverter og det virker efter hensigten.
Avatar billede peet-49 Novice
09. marts 2008 - 09:54 #7
Husk at lukke spørgsmålet.
Avatar billede peet-49 Novice
09. marts 2008 - 09:54 #8
Det gør du ved, at oprette et svar-markere dit navn og trykke på accepter.
Avatar billede gjedsted Nybegynder
10. marts 2008 - 18:31 #9
Prøver at gøre det nu.. Takker!