Avatar billede stinesondre Nybegynder
17. januar 2008 - 11:42 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Security logs

Jeg trenger å få tak i en liste over programmer som kan arkivere security logs på serverne mine. Helst ønsker jeg å kunne arkivere disse loggene til en SQL server, men alle forslag tas i mot med takk !
Avatar billede stinesondre Nybegynder
17. januar 2008 - 11:43 #1
Jeg ønsker altså en liste over programmer og leverandører om mulig..
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. januar 2008 - 12:55 #2
Normalt vil man bruge en syslog server til dette, hvis jeg har forstået dig korrekt.

Enhver linux boks kan køre som syslog server og enhver linux box kan logge til en syslog server out of the box. Taler vi om windows maskiner findes en gratis syslog agent der hedder Snare så du kan logge på syslog serveren også fra windows systemer. Hvad angår routere og firewalls så understøtter de fleste af deiis også syslog server.

Det er klart at du kan købe komercielle syslog servere også, men de bygger næsten alle oven på en linux kernel og derfor er de ikke bedre end den gratis

Endelig kan dy ved at søge på "syslog server" i google finde masser af informationer og vejledninger for både windows og linux
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. januar 2008 - 12:56 #3
Syslog server kan i øvrigt sagtens anvende en SQL server til at gennem sine logs i, det følger med som standard og er kun et spørgsmol om at installerer serveren f.eks. med MYSql understøttelse, så køre det