Avatar billede kerbs Novice
16. januar 2008 - 20:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Blåskærm i Vista - efter brug i xxx minutter.

Hey Folkens.

Da jeg fik ny computer, fik jeg ligeledes Vista.
Eftersom jeg ikke brød mig så voldsomt meget om Vista, grundet at de var nyt, og der var så emget forskel, så fik jeg lagt XP ind igen.

Meeen, det der skete i Vista ligeledes, som gjorde jeg ville have XP igen, var at jeg pludselig, midt i spil, mensj eg hørte musik, fik en blåskærm, med en masse data, hvor den så skriver noget med Physical memory 1-100% - hvor den altså tæller op.

I XP gjorde den det ALDRIG.

Nu har jeg lagt Vista ind igen, og nu allerede her nogen timer efter jeg har gjort det, så gjorde den det lige igen, under installation af Steam (Counter-Strike).

Hvad søren kan dette problem skyldes?

Jeg har brugt SeaTools til at tjekke min harddisk for fejl - og der er ingen.

Nogen som har noget viden, som kan gøre at mit problem forsvinder.
Avatar billede kerbs Novice
16. januar 2008 - 20:44 #1
Vista har igen gjort det.

Jeg fik dog denne gang en FejlRapport - og denne gang, så fortalte den, at det var mit Realtek lydkort som åbenbart gør fejlen.
Jeg prøvede herefter at logge på Ventrilo (Voice chat) - og så snart jeg joinede et rum, crashede min PC igen.

Så nu har jeg da en ide om hvad fejlen er.
Men mit lydkort er onboard på mit Gigabyte GA-p35-DQ6.

Hvordan kan det være det er skyld i det?
Skal jeg slette driverne, og bare bruge det som Vista selv finder? Der sys jeg dog bare ikke min lyd er god nok i microfonen. Bruger den ret meget, da jeg har en ven i Glasgow, som jeg holder kontakten ved på den måde.
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2008 - 10:08 #2
prøv på producenten af lydchippen.

på mit gamle asus p5ad2 deluxe bundkort skulle man efter lyden var installeret hente en opdat af lyddriver på en taiwan hjemmeside selvfølgelig kun 1 gang.
så havde jeg den til næste gang.
Avatar billede kerbs Novice
17. januar 2008 - 16:36 #3
Efter hvad jeg kan se, så burde det være et Realtek ALC889A (Onboard).

Der står på Gigabytes hjemmeside, at lydkortet skulle være specielt fremstillet til Vista Preminum. - Meeen, er der forskel på den og Business? Kan jeg ikke forestille mig hvad det angår.

Jeg har søgt lidt på Google - men kan ikke lige finde noget driver værk, til det ALC889A.
Avatar billede kerbs Novice
19. januar 2008 - 14:41 #4
har formateret igen, og valgt at droppe mit onboard..
Avatar billede macking Novice
21. januar 2008 - 12:21 #5
Du har ikke kørt med den nyeste version af Realtek driverne. Jeg tror det er den næstnyeste, som giver præcist samme problem på min computer. Efter jeg installerede den nyeste version af realtek driverne, har der ingen problemer været. Det er desværre sådan at nogle af driverne til Vista, giver denne kedelige BSOD, sker dette, så tjek altid efter nyeste driver, som ikke altid er at finde på producentens egen hjemmeside.
Avatar billede kerbs Novice
25. januar 2008 - 17:03 #6
Macking:

Jeg har nu dummet mig igen jo :S
For jeg troede jeg var smart at købe et USB headset, og så disable mit onboard lydkort.
Problemet er, at nu kom fejlen igen, så et eller andet tyder på at det ikke hjalp, så har accepteret mit svar liiiidt for hurtigt.

Jeg har dog forsøgt at finde den driver, men kan sgu intet som helst finde.. Føler mig ret dum jo.