Avatar billede til_dkmaster Nybegynder
15. januar 2008 - 17:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Forbinde til anden ip adresse

Hej

Kan det lade sig gøre at lave et php script som videre sender indgående ip-adresse til en ny ip???

Har en ftp server, som kører med ADSL forbindelse fra tdc.
(Dymanisk ip, da fast ip koster 40 kr. pr. måned)

Det skal være sådanne at jeg i stedet for at skrive ftp://ipadresse/ skriver: fx. "minhjemmeside.dk"
-> når så den oprette til "minhjemmeside.dk" kommer den ind på index.php,

som sender dem videre til ny ip adresse, hvor ftp serveren er.

Så er jeg fri for at rette 8 pc'er og kan nøjes med at rette index.php!

Kan jeg bruge noget php kode i retning af:

$_SERVER['REMTOE_ADDR'] til { header("Location: ftp ip adresse")

???

Eller er det for langt ude???

Jeg bruger port 1031 og ikke port 21!!!
Avatar billede leif Seniormester
15. januar 2008 - 17:29 #1
Ja, det burde da være muligt, men det kræver så at folk bruger IE eller Mozilla eller anden browser som understøtter almindelig webbrowsning. Så i fx. FlashFXP vil det ikke være muligt.

Men hvad med at bruge DynDNS ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. januar 2008 - 18:09 #2
Ftp kan ikke redirecte - dyndns.dk er en bedre mulighed
Avatar billede til_dkmaster Nybegynder
16. januar 2008 - 11:37 #3
Valgte DYNDNS... Havde ikke lige tænkt over den mulighed :D!!!

Læg et svar Leif og Erikjacobsen ...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. januar 2008 - 11:48 #4
Ingen point til mig, tak.
Avatar billede leif Seniormester
16. januar 2008 - 16:10 #5
Springer pænt og elegant over.
Avatar billede til_dkmaster Nybegynder
17. januar 2008 - 11:15 #6
Jamen så siger jeg tak :D