Avatar billede frederik310 Nybegynder
15. januar 2008 - 09:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Laptop overopheder

Hej

Nu har jeg ikke den store forstand på at udskifte dele i en laptop, men er det muligt at skifte køler og evt. Harddisk?

Min computer er købt som spille pc, men den overopheder og slukker ved afvikling af f.eks. World in Conflict og Crysis.

Hilsen Frederik
Avatar billede haverslev Novice
15. januar 2008 - 13:47 #1
Nu har du ikke skrevet, hvilken bærebar du har.
Tit kan man finde noget på producentens hjemmeside.

Her er dog lidt ov div. pc`ere, på f.eks udskiftning af HDD og ram
http://repair4laptop.org/notebook_hard_drive.html
Avatar billede frederik310 Nybegynder
15. januar 2008 - 14:15 #2
Nej det har du ret i. det glemte jeg. Det er en Zepto 6214W.
Avatar billede haverslev Novice
15. januar 2008 - 14:58 #3
Jeg kunne umiddelbart ikke lige finde din model, men 6515
Se side 5/14, hvor der er et billede af bunden af pc`en og HDD er i venstre side.
Skal du ind til blæseren, så skal du have hele bunden af/skilt ad fra toppen.
Der sidder muligvis også en skrue eller to under tastaturet.
ftp://ftp.zepto.dk/Product_information/TW6515Test.pdf
Avatar billede frederik310 Nybegynder
15. januar 2008 - 16:11 #4
tak. Ved bare ikke om jeg tør :) Garantien smutter jo hvis jeg skiller den ad. Men har du nogen idé om at det er muligt at skifte den?
Avatar billede haverslev Novice
15. januar 2008 - 20:56 #5
Jo det er muligt at skifte blæseren, men jeg ved ikke lige hvor besværligt det er på en Zepto. ;-)
Avatar billede jingles Nybegynder
16. januar 2008 - 13:41 #6
Det er ret enkelt, hvis den overopheder så send den til service, der er garanti på den så det skal ikke være dit problem, men zepto's hovedpine :p

HDD og RAM må man normalt godt skifte uden at garantien ryger, men forhør dig lige først.

Havde samme problem med min Dell XPS og fik en sprit ny :D