Avatar billede poulsgaard Praktikant
09. januar 2008 - 08:49 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

DHCP unique ID

Hejsa

Jeg har en DHCP server med 15 clienter.
På DHCP serveren kan jeg ikke se deres MAC adresse, kun en unique ID.
Er der nogle der ved om jeg kan få vist MAC adressen istedet?
-og hvordan
Avatar billede leif Seniormester
09. januar 2008 - 08:51 #1
Unique ID er så vidt jeg husker MACadressen
Avatar billede poulsgaard Praktikant
09. januar 2008 - 08:56 #2
;-) ja det ville jo være nemt, men
Dette unikke felt er laaaaang længere end den MAC adresse fx.:
52532d353446414341
Avatar billede leif Seniormester
09. januar 2008 - 08:59 #3
Hmmm, det er den ikke her hos mig.

:-) Jeg så lige det var en 2000 server, jeg ved ikke om dens DHCP server viser anderledes end 2003 server, men på en 2003 DHCP server er det MAC adressen som vises.
Avatar billede poulsgaard Praktikant
09. januar 2008 - 09:01 #4
Måske kan dette felt ændres til at vise netop MAC adressen, for det gør den på nogle af clienterne.
Jeg har indtil nu kørt med en anden DHCP server, den har uden problemer lavet MAC reservationer på alle clienter, men windows viser altså noget andet for nogle af clienterne...
Avatar billede poulsgaard Praktikant
09. januar 2008 - 09:03 #5
Det jeg mener er at nogle af de clienter der er på min lease liste vises med MAC adressen, jeg tror det er PC'er.

De enheder der driller mig lige nu er nogle switche og nogle linux maskiner.
Men det hele fungerede fint i et 3. parts program tidligere. (så enhederne sender MAC med i DHCP request)
Avatar billede leif Seniormester
09. januar 2008 - 21:42 #6
Hmm, der har jeg så allerede enten statisk tildelt dem IP eller at de har reserveret adresse i DHCP serveren.
Avatar billede leif Seniormester
09. januar 2008 - 23:12 #7
Prøv at Ping en given adresse fra din egen maskine og kig bagefter på en "arp -a" og se hvad den siger.
Avatar billede leif Seniormester
24. februar 2008 - 17:26 #8
Kommet videre ?
Avatar billede poulsgaard Praktikant
08. april 2009 - 22:06 #9
Nej, bruger en anden DHCP server istedet.
Lukker