Avatar billede dotdonk Nybegynder
07. januar 2008 - 15:54 Der er 4 kommentarer

Windows XP Remote Desktop connection spm?

Hej med jer

Har lige et spørgsmål vedr. Windows XP Remote desktop connection.

Er det muligt for andre, at sniffe på min LAN/WAN traffik når jeg med min Windows XP Remote desktop klient, tilgår min server fra et LAN netværk og derefter ud på WAN for at fange serveren?

Mvh

DD.
Avatar billede gammelhat Nybegynder
07. januar 2008 - 16:01 #1
Ja, trafikken kan sniffes. Men snifferen skal dekryptere data før de blive læselige
Avatar billede eckhardt Nybegynder
07. januar 2008 - 16:05 #2
det er jo også muligt at skifte port
Avatar billede dotdonk Nybegynder
07. januar 2008 - 16:38 #3
er det sværtat sniffe på den kryptering der er sat som standard i Remote desktop?

Mener det er en en 128 bit et eller andet.

Hvad kan man gøre for at kryptere det endnu mere?

Og hvad får man ud af og skifte port?

Men det eneste traffik der kan sniffes er vel at man kan se at der er aktivitet fra Remote Desktop. Hvad der sker på den server jeg remoter kan vel ik sniffes, kan det?
Avatar billede gammelhat Nybegynder
08. januar 2008 - 21:13 #4
Man kunne måske lede trafikken gennem en vpn tunnel af en art, for at kryptere lidt stærkere.

Hvis snifferen er sat op med et filter, så den kun fanger port 3389, så kunne man vel snyde den ved at skifte port. Men ...

Det serveren laver i baggrunden, og ikke bliver sendt visuelt til dig, kan ikke sniffes.