Avatar billede hillig Nybegynder
07. januar 2008 - 15:10 Der er 2 kommentarer

Printdriver - opsætning

Jeg har længe bokset med at printe ordentlig ud på 2 forskellige typer HP farvelasere ( en HP4730mfp og en HP laserjet 3000 )

Et hurtigt eksempel på problemet er - hvis jeg fx. i word sætter et vandmærke ind - fx. med teksten "kopi" - så "æder" printeren "k" og "p". Så står der "OI". Det er da mystisk.
Så har jeg så fundet ud af at hvis jeg i driveren sætter den til at "sende grafik som raster" - så kommer hele "kopi"-ordet med ud - men til gengæld står vandmærket ikke så pænt + at jeg synes at grafik i word-dokumentet ser mere grynet ud.

Nogen der har oplevet det tilsvarende? Eller har nogen kommentarer til det ?

Jeg har flere at printerne - og alle med fejl. Det er nyeste driver - bruger PCL5 ( dette er et krav ).

/Mikael
Avatar billede japping Nybegynder
07. januar 2008 - 15:19 #1
Jeg har før haft held med at ændre udskriftparametrene.

Under valg af printer kan du vælge "Egenskaber"-->"Papir/kvalitet"-->"Avanceret". Herunder har du mulighed for at ændre: udskriftskvalitet (dpi), ICM metode... o.l.

Måske din dpi ikke er korrekt ?

Prøv at sammenligne parametre med printerens specifikationer.
Avatar billede hillig Nybegynder
07. januar 2008 - 16:04 #2
Synes ikke rigitg ICM mv. giver noget brugbart.
Jeg prøver at makke lidt med det - måske det går i sig selv på et tidspunkt  :o)