Avatar billede wilweb Nybegynder
07. januar 2008 - 14:09 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

addere inputfelter i forskelliger mc

Jeg har 4 MC (contentMc, spm1MC, spm2MC og resMC)
spm1MC, spm2MC og resMC er alle sammen paceret inde i contentMc og min knap ligger i root

Trykker jeg på knappen
but_seres.onRelease = function() {
contentMc.resMC.scoreV = Number(contentMc.spm1.mulig1c.text)+Number(contentMc.spm2.mulig2b.text);
};

Den skal så lægge 2 input felter sammen som ligger henholdsvis:
contentMc.spm1MC  med Instance Name - mulig1c
og i:
contentMc.spm2MC  med Instance Name - mulig2c

Resultatet skulle over i:
contentMc.resMC.scoreV

Hvorfor virker det ikke?
Avatar billede wilweb Nybegynder
07. januar 2008 - 14:12 #1
Resultatet skulle over i:

Jeg har prøvet som beskrevet i variable scoreV men også med Instance Name scoreV i det dynamiske felt

contentMc.resMC.scoreV.text
Avatar billede andersbro Nybegynder
07. januar 2008 - 14:20 #2
Du skal nok bruge contentMc.resMC.scoreV.text i hvert fald.
Har du skrevet forkert? Et sted skriver du "mulig2b" et andet "mulig2c".

Dvs.
contentMc.resMC.scoreV.text = Number(contentMc.spm1.mulig1c.text)+Number(contentMc.spm2.mulig2c.text);
Avatar billede wilweb Nybegynder
07. januar 2008 - 14:30 #3
Jeg har 10 spørgsmål i en quiz med hver 4 svar = 40 felter - rimeligt i system og tjekket nogle gange, jeg tror de er ok men tager lige en tur mere igeen dem...
mulig1a til mulig10a
mulig1b til mulig10b
mulig1c til mulig10c
mulig1d til mulig10d

Synes jeg har prøvet denne her.

contentMc.resMC.scoreV.text = Number(contentMc.spm1.mulig1c.text)+Number(contentMc.spm2.mulig2b.text);
Avatar billede wilweb Nybegynder
07. januar 2008 - 14:36 #4
tak jeg fandt ingen fejl men din virkede så jeg må have glemt at teste den alligevel....
Avatar billede wilweb Nybegynder
07. januar 2008 - 15:00 #5
Burde denne ikke virke eller skal man ramme i ()
contentMc.resMC.scoreV.text = Number(contentMc.spm1.mulig1c.text)+Number(contentMc.spm2.mulig2b.text)+Number(contentMc.spm3.mulig3a.text)+Number(contentMc.spm4.mulig4d.text)+Number(contentMc.spm5.mulig5d.text)+Number(contentMc.spm6.mulig6a.text)+Number(contentMc.spm7.mulig7a.text)+Number(contentMc.spm8.mulig8c.text)+Number(contentMc.spm9.mulig9b.text)+Number(contentMc.spm10.mulig10b.text);
Avatar billede wilweb Nybegynder
07. januar 2008 - 15:29 #6
virker fint nu
Avatar billede wilweb Nybegynder
08. januar 2008 - 19:51 #7
andersbro du kan svare og få lidt point hvis du vil
Avatar billede andersbro Nybegynder
08. januar 2008 - 20:02 #8
Lidt point vil man vel altid gerne ha' :-)
Avatar billede wilweb Nybegynder
08. januar 2008 - 22:52 #9
Tak for hjælpen. Tager du ikke lige et kig på http://www.eksperten.dk/spm/813645