Avatar billede mac10 Nybegynder
07. januar 2008 - 09:48 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Tags parameter i php data og søgninger?

Hej allesammen

Vil starte med at ønske jer alle et godt nytår.

Jeg har siddet og kigget lidt på nettet mht. brug af tags på portaler og index. Jeg plejer selv at lagre mine data i kategorier, men har tit undret mig over det med tags, har bare aldrig gjort mere end det.

Jeg vil egentlig gerne vide, hvordan det gøres. Lad os sige vi har en side med film. Istedet for man ligger det i kategorier i mysql databasen så den bruger
SELEC * from kategori WHERE id = $_GET[id]
Kan man jo ligge flere film i forskellige kategorier.

Lad os sige en film har genren Underholdning og Gys som f.eks. Scary Movie 3. Så er det jo svært at beslutte om man vil ligge den i Underholdning eller Gys kategorien. Så jeg vil gerne lave det med tags så man f.eks. i en række i tabellen skriver "underholdning, gys, evt. anden kategori" og når man så søger på en kategori skriver den bare index.php?tags=gys eller index.php?tags=underholdning og finder så Scary Movie 3 uanset hvad.

Er der nogle der kan fortælle eller referer mig til, hvor man kan læse om dette?

På forhånd tak.
Avatar billede elk Nybegynder
07. januar 2008 - 12:02 #1
hvorfor ikke bare lave det så man kan vælge flere kategorier til hver film?
Avatar billede mac10 Nybegynder
24. januar 2008 - 18:37 #2
luk