Avatar billede kennethv Nybegynder
07. januar 2008 - 09:26 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Valg af side på hjemmeside

Er der en venllig sjæl, der kunne hjælpe mig med noget kodet til min hjemmeside. Det går ud på at jeg har 4 sider og man skal ikke kunne vælge side 2,3 eller 4, før man har set side 1. Og man skal ikke kunne vælge side 3 før man har set side 2. Og til sidst skal man ikke kunne vælge side 4 før man har set side 3. Håber at problemstillingen var til at forstå. :)

Jeg aner INTET om php kodning, så derfor er der 200 point.
Avatar billede elk Nybegynder
07. januar 2008 - 11:59 #1
NB: har ikke testet!!!

Men indsæt dette i toppen på de forskellige sider... og ret navnet på de 4 sider...
på de enkelte sider retter du $denneSide = 1, til at passe til det rigtige nummer....

<?

$denneSide = 1;

session_start();

$sideArr[1] = "side1.php";
$sideArr[2] = "side2.php";
$sideArr[3] = "side3.php";
$sideArr[4] = "side4.php";

if (!isset($_SESSION["sideCheckArr"])) {

    $_SESSION["sideCheckArr"][] = 1;

}

if (!in_array($denneSide, $_SESSION["sideCheckArr"]) && in_array($denneSide-1, $_SESSION["sideCheckArr"])) {

    $_SESSION["sideCheckArr"][] = $denneSide;

}

if (!in_array($denneSide, $_SESSION["sideCheckArr"])) {

    header("Location: ".$sideArr[$denneSide-1]);
    exit();

}

?>

som sagt - er ikke teset ;)
Avatar billede kennethv Nybegynder
07. januar 2008 - 12:07 #2
Skal de forskellige sider bare hedde .html eller .php eller?
Avatar billede nicolaib Praktikant
07. januar 2008 - 19:39 #3
php
Avatar billede kennethv Nybegynder
07. januar 2008 - 23:05 #4
Som det er nu har jeg allerede sider lavet i html. Kan man bare putte det her phpkode ind i det?
Avatar billede elk Nybegynder
07. januar 2008 - 23:59 #5
de skal hedde php - med mindre du opsætter apache/iss til at parse html filer som var det php filer - hvilket jeg ikke vil anbefale.
Avatar billede kennethv Nybegynder
08. januar 2008 - 00:58 #6
Jeg en ISP som hoster min hjemmeside og der er det php de bruger. Så det du siger ved jeg ikke om det er det de har.
Avatar billede elk Nybegynder
08. januar 2008 - 10:47 #7
brug .php så er du sikker ;)
Avatar billede kennethv Nybegynder
08. januar 2008 - 12:04 #8
Men hvordan skal man så lave det med det info der skal være på hjemmesiden?
Avatar billede kennethv Nybegynder
07. februar 2008 - 16:05 #9
Jeg fandt ud af det, men det var ikke den løsning.