Avatar billede kebrjo Nybegynder
06. januar 2008 - 21:00 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Office 2007 Meta koder

I Word, Excel eller PowerPoint 2007 kan man under Office knappen - Forbered - egenskaber få dent til at åbne i et dokument et lille afsnit hvor man kan indtaste META data.
I højre hjørne lige under Båndet kan man se en rød stjerne (*)hvor der står "obligatorisk felt".

Jeg tror at jeg kan indsætte disse røde * på felterne, men hvordan?

Jeg kunne godt tænke mig at hvis man kan aktiverer denne "obligatorisk felt" at man så kan tvinge brugeren til at indtaste de data som man evt. har brug for!

Men hvordan?
Avatar billede word-hajen Nybegynder
06. januar 2008 - 21:14 #1
Dokumentegenskaberne har altid været der. Der er nu bare ændret på muligheden for at lave sit eget "panel" med dokumentegenskaber, hvor du så kan bestemme, at felterne skal være obligatoriske, men det er en InfoPath-formular, som man så hægter på sine dokumenter. Du kan altså derfor ikke umiddelbart gøre felterne obligatoriske.

Hvis du vil sikre dig, at brugerne udfylder oplysningerne, vil jeg anbefale, at du enten:

1. laver en dialogboks i stedet, som bliver vist, når dokumentet bliver oprettet og hvor brugeren så ikke kan komme videre, førend data er indtastet.
eller
2. laver kode, der tjekker, om felterne er udfyldt, når brugeren forsøger at gemme dokumentet

Vær i øvrigt opmærksom på, at brugeren kan få fjernet alle disse dokumentegenskaber ved at bruge Inspect document (i UK-version, findes også via Office-knappen, forbered/Prepare).
Avatar billede word-hajen Nybegynder
06. januar 2008 - 21:22 #2
Hvad skal du i øvrigt bruge data til?
Avatar billede kebrjo Nybegynder
06. januar 2008 - 21:33 #3
Tak for dit svar. Jeg havde det også lidt på fornemmelsen at man skulle bruge et andet produkt som fx InfoPath-formular (som jeg ikke kender til).

Jeg skal bruge det til opdatering af dokumenter der placeres i en SQL db og vores SharePoint, det gør det utrolig meget nemmere at søge efter dokumentet hvis/når de meta koder er indtastet. Vi vil måske spare en hel person.
Avatar billede kebrjo Nybegynder
06. januar 2008 - 21:36 #4
word-hajen: kan du ikke lige lave et svar så jeg kan give dig dine point :-)
Avatar billede word-hajen Nybegynder
06. januar 2008 - 22:22 #5
Hvis det er obligatoriske felter, når dokumenter placeres på Sharepoint, beder Sharepoint så ikke om oplysningerne? Men det er måske ikke brugeren selv, der gemmer på Sharepoint-sitet?

Hvis I forventer at kunne spare en hel person, er det måske værd at "kaste nogle penge efter".
Avatar billede word-hajen Nybegynder
06. januar 2008 - 22:23 #6
Og svaret kommer her :-)
Avatar billede word-hajen Nybegynder
10. februar 2008 - 17:11 #7
Lukketid?
Avatar billede kebrjo Nybegynder
21. januar 2009 - 21:20 #8
jep Tak