Avatar billede pedenz Nybegynder
06. januar 2008 - 01:37 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Blå skærm og genstart ved boot, Hjælp !

Hjælp mig ! :(
Jeg glemte for et par dage siden at slukke for min bærbar som lå i min seng. Da jeg skulle bruge den igen, var den slukket og da jeg prøvede at tænde den, starter den som normalt indtil den loader windows XP, som tager meget lang tid. Da den så er færdig med at loade windows XP, kommer der sort skærm i et øjeblik hvorefter jeg får et lille glimt af en blå skærm hvor der står noget på som man ikke kan nå at læse, pga. den genstarter med det samme. jeg har prøver at starte i "fejlsikret tilstand" og "sidste gang hvot systemet virkede korrekt" men intet virker. jeg har indda prøvet at installere et andet XP parrallelt med det første, og det kan sagtens starte op, men jeg har ikke adgang til mine filer fra det andet styresystem. jeg ville normalt bare have formateret, men da jeg er studerende og ikke har lavet backup af noget i lang tid, ligger der en masse ting (som f.eks. 2 års vigtige noter mm.) på hardisken som er meget vigtige for mig, og som bare ikke må slettes.
Er der nogen måde jeg kan få adgang til mine filer på, eller er det helt håbløst ?
Håber der er nogen der kan hjælpe mig !
Avatar billede vejmand Juniormester
06. januar 2008 - 01:52 #1
Du skriver, at du ikke har adgang til dine filer fra den nye installation.
Måske det kan klares ved at overtage ejerskabet: http://support.microsoft.com/kb/308421/da
Avatar billede fastwrite Nybegynder
06. januar 2008 - 02:05 #2
Har du stadigvæk din originale CD? Hvis - smid den i, lad den køre så langt til at du skal installere Windows. I stedet for at installere, kører du en repair - nu kommer nu ud i en dos-agtig vindue - kør først følgende:

fixmbr - tryk enter - sig ja til at den må gøre hvad den skal
bootcfg - denne tjekker din disk igennem for windows installationer - vælg din oprindelige (og ikke den parallelle du har lavet), når den har gjort det, genstart da din pc, og se om ikke det har hjulpet.

mvh
fastwrite
Avatar billede pedenz Nybegynder
06. januar 2008 - 03:28 #3
det jeg mente med jeg ikke havde adgang var at jeg ikke kan finde dem nogen steder, de filer der ligger på det styrersystem jeg ikke kan komme ind i, kan jeg ikke se nogen steder i det nye jeg har installeret, :)
men tak :)
Avatar billede pedenz Nybegynder
06. januar 2008 - 03:39 #4
Hej fastwrite
Jeg har prøvet at køre fixmbr og lade den gøre det den skal og derefter køre bootcfg (her kom der nogle forskellige muligheder, og jeg valgte her /scan da der stod at det var den der tjekkede i gennem for windows installationer som du sagde, men resultatet af det er bare at den viser at der er 2 installationer af windows installeret, man kan ikke vælge nogen af dem som du siger jeg skal?)
efter dette genstartede jeg, men det duer stadig ikke, den blå skærm er der stadig ? :(
mvh
Peter Bjerregaard
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2008 - 08:06 #5
Jeg kan godt hjælpe dig, skriv hvornår du har tid til at blive hængende ved computeren
Avatar billede pedenz Nybegynder
06. januar 2008 - 17:14 #6
lækkert :) jamen jeg har tiden hele aftenen og natten i dag, kan du på noget tidspunkt der ? :)
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2008 - 17:38 #7
http://www.helgec.dk/lost%20data.html  Kig grundigt på de sidste par linier og gør som beskrevet
Avatar billede pedenz Nybegynder
06. januar 2008 - 19:16 #8
De sidste par linjer på det link, eller der hvor der står klik "HER" hvis man er blevet henvist til det via et forum ?
Avatar billede pedenz Nybegynder
07. januar 2008 - 02:15 #9
Hej alle
jeg har endelig fundet ud af det, ved at lave en "chkdsk /r" reparede den det hele, troede virkelig at den var færdig, men mange tak for hjlpen alle !!
Avatar billede pedenz Nybegynder
07. januar 2008 - 02:19 #10
kan jeg give nogen point, eller får i den automatisk, jeg har ikke helt styr på det her pointsystem ? :)
Avatar billede bobber0001 Nybegynder
08. januar 2008 - 09:22 #11
Du skal bede personen der hjalp dig om at skrive noget som "svar" og ikke "kommentar". Derefter kan du uddele point.
Avatar billede pedenz Nybegynder
08. januar 2008 - 21:14 #12
ahh ok tak :)
det kan du jo gøre hvis du vil helgec :)?
eller de andre ?
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2008 - 08:21 #13
:o)