Avatar billede chrkrog Novice
29. december 2007 - 21:13 Der er 4 kommentarer

Tildele flere ram til grafikkort?

Hejsa!
Jeg har en Znote 3215W laptop installeret med Windows Vista Ultimate, med følgende konfiguration

Intel Core Duo T2330 1,6 GHz 533M
Intel® GMA X3100
Mobile Intel(R) 965 Express Chipset Family
2 GB DDR2 PC5300 Original Zepto
80GB SATA, 2,5" 5400RPM - HDD
SAMSUNG COMBO 6xx4w/6xx5WD/2xx5W

Jeg spiller meget World of Warcraft. Jeg kører gennemsnitligt med 12-15 fps. Så jeg opgraderede fra fabriks-standard 1 gb RAM, til 2gb RAM. Jeg kan godt mærke en forbedret performance generelt. Også i Wow - jeg lagger ikke på samme måde som før, men har stadig kun 12-15 fps, med alle grafik settings på det laveste. Men hvis jeg er i meget små områder, kan jeg nemt have 30-40 fps. Hvis jeg så vender tilbage til et større område igen, ryger fps'en ned på de 12-15 igen.

Nu er det så sådan at mit grafikkort ikke har dedikeret hukommelse, men har fået tildelt 128 mb. Jeg har prøvet at se om jeg kan ændre dette i BiOS, så det får tildelt flere ram (som jeg mener vil give bedre performance). Jeg kan kun se hvor meget der er tildelt, men ikke ændre det.

Men er dette overhovedet noget der kan lade sig gøre?

Eventuelt andre forslag til at forbedre min performance i Wow?

Håber virkelig på lidt hjælp :)
Avatar billede jtt Nybegynder
29. december 2007 - 23:42 #1
Ifølge hjemmesiden burde du kunne "skrue" op til 384 ram

http://www.zeptosalg.dk/Default.aspx?page=NotebookSummaryPage&notebookid=I8tlvXBtmA
Avatar billede laptopfreak Nybegynder
30. december 2007 - 15:38 #2
Gør det selv
Avatar billede chrkrog Novice
30. december 2007 - 17:23 #3
Tak for svaret jtt. Siden det står på zepto's hjemmeside, prøver jeg at skrive til deres support.

laptopfreak: gør det selv??
Avatar billede laptopfreak Nybegynder
31. december 2007 - 09:40 #4
Ja, kortet dedikere selv RAM frem og tilbage. Ellers kan du stille det via BIOS