Avatar billede kwudo Nybegynder
29. december 2007 - 20:51 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Uddannelse, hvor henne?

Hej.

Jeg er lidt rundt på gulvet mht. uddanelse.
Jeg går i 9 nu, og skal i gang med en uddanelse til august.

Jeg vil rigtig gerne være 3d animator, tror jeg det hedder (En der laver tegnefilm, og grafik til computerspil m.m.)

Hvor skal jeg starte?

Jeg har rimelig erfaring inden for photoshop, og det det.
Men elsker at sidde og lave billeder, og få noget tid siden gik jeg igang med at prøve at lave lidt forskellige 3d elementer.

Men efter 9, hva vil i så foreslå for at få en god uddanelse, som "En der laver tegnefilm og spil grafik"?

Godt nytår!

M.V.H.
Rasmus
Avatar billede clausberg Nybegynder
29. december 2007 - 21:07 #1
Et godt bud er truemax, som ligger i vanløse.
http://www.truemax.com/tma06_default.aspx
Avatar billede jazzperson Nybegynder
29. december 2007 - 21:08 #2
Tja.. En gymnasial-uddannelse, må nok siges at være et must..
Avatar billede kwudo Nybegynder
29. december 2007 - 21:08 #3
Så først og fremmest gymnasiel (Hvor jeg så vil vælge handelsskolen).
Avatar billede clausberg Nybegynder
29. december 2007 - 21:09 #4
Så er der også mange der går i htx og derfra videre til ITU (IT-universitetet, som har kurser i spilprogramering og 3d)
Avatar billede kwudo Nybegynder
29. december 2007 - 21:12 #5
og så efter it universitet til truemax i vanløse?
Avatar billede jazzperson Nybegynder
29. december 2007 - 21:15 #6
Tjaa.. Jeg synes du bør vælge Matematik A (altid godt i IT-branchen), når den tid kommer og gerne IT A hvis du har mulighed for det - evt. også et multimedie-valgfag. Er selv HHX-student med Matematik, IT og Afsætning på højt niveau..
Avatar billede clausberg Nybegynder
29. december 2007 - 21:15 #7
Jeg er ikke helt klar over hvordan du kan kombinere de to uddannelser - hvis du kontakter truemax vejledning, så vil de give dig info... de har sikkert også snart åbent hus
Avatar billede jazzperson Nybegynder
29. december 2007 - 21:20 #8
Mht. ITU skal du i hvert fald have et gennemsnit på 8 i Mat A og Eng B., for at kunne komme ind..
Avatar billede kwudo Nybegynder
29. december 2007 - 21:21 #9
Okay, men mit gennemsnit i matematik ligger på 10 så det sku jeg nok kunne klare.
Avatar billede clausberg Nybegynder
29. december 2007 - 21:25 #10
I forhold til ITU gælder karakterer ikke fra folkeskolen... det er udelukket karakterne - dvs gennemsnittet - fra din gymnasiale uddannelse.... og det kan godt være at den er 8 nu... det er den sikkert ikke, når du om 3-5 år søger ind på universitetet...
Avatar billede clausberg Nybegynder
02. januar 2008 - 15:27 #11
Hva så Kwudo ;-) Kan du bruge ovennævnte til noget?
Avatar billede kwudo Nybegynder
02. januar 2008 - 18:39 #12
Ja klart har snakket med min studievejleder, han syntes det lyder fornuftigt.
Men kan man springe ITU over og gå direkte til truemax?

Hvor meget lærer man på universitetet, meget mere end truemax, eller nogenlunde det samme? :)
Avatar billede osborne Nybegynder
02. januar 2008 - 20:54 #13
Jeg er oprindelig uddannet 3D Animator på KTS i københavn der er en rigtig god 3D uddannelse (bestående af moduler til både grundlæggende 3D, Character Animation og afsluttende projekt modul). Jeg har også været underviser der en overgang og mange af eleverne har nu job i 3D branchen bl.a. inden for film animation, 3D computerspil, arkitektur renderinger osv. Det er efter min mening et perfekt sted at starte.

Se under 3ds Max på følgende link:
http://www.kts.dk/efteruddannelser/eukompetenceliste.asp?m_id=9

Det er rigtig godt at du har erfaring med Photoshop i forvejen .. et uundværligt værktøj til både at arbejde med teksturer og til at composite stills.

Men det kommmer også an på hvor du bor henne, den uddannelse jeg nævner på KTS forgår pt. i København.
Avatar billede osborne Nybegynder
02. januar 2008 - 20:56 #14
Eller se på dette link http://www.3danimator.dk/ der også henviser til KTS
Avatar billede clausberg Nybegynder
05. januar 2008 - 18:17 #15
Hey
Du kan godt springe ITU over... DTU giver bare adgang til andre ting, end truemax (eller lignende) giver adgang til.

Men først og fremmest... hvis du har mod på det, vil du trods alt stå stærkere med en HTX eller STX. Du får fx også på den måde adgang til DTU
Avatar billede kwudo Nybegynder
06. januar 2008 - 09:42 #16
tak for jeres hjælp :)
Avatar billede flope Nybegynder
05. februar 2008 - 12:20 #17
Jeg ved godt at den kommer lidt sent, men jeg vil stærkt anbefale 3D College. det er en ungdomsudannelse fra ca. 15 år og opefter. Jeg går der selv lige pt. og det er super :D
Læs mere om det på www.3dcollegedenmark.dk
Avatar billede kwudo Nybegynder
05. februar 2008 - 16:28 #18
Har jeg også tænkt på, bor nemlig tættere på Grenaa end nogle af de andre steder (:
Avatar billede flope Nybegynder
06. februar 2008 - 08:55 #19
Jeg bor selv 2 timers kørsel fra grenå (4 timer i tog) men det er da ligemeget. man bor jo på kollegiet.
Avatar billede kwudo Nybegynder
09. februar 2008 - 22:00 #20
Ja det rigtig :)