Avatar billede beanbag Nybegynder
28. december 2007 - 20:27 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Multiskærm til børneværelse

Hej,
Vi vil give vores søn en skærm på værelset.
Det skal være en skærm der kan  spilles PS2, og evt. se fjernsyn på.
Så umiddelbart er det vel bare en LCD skærm i en acceptabel størrelse på væggen.

Men nu forsøgte jeg så at være lidt fremsynet, og der går nok ikke så mange år, så skal der også være en PC på værelset. Er det muligt at kombinere dette?

F.eks. kan man finde fjernsyn der kan anvendes som pc-skærm også, eller kan man koble en pc-monitor til en PS2? (Der er ikke nogen PC endnu, så den skal kunne fungere uden skærmkort/TV kort etc.) Det er ikke noget must at der kan ses TV på skærmen, bare vi kan få PS2eren ud af stuen :o)

Håber der er nogen der kan hjælpe..

mvh
Thomas
28. december 2007 - 22:18 #1
... bare der er VGA og/eller DVI input mulighed... det er der en del der har...

Se evt. her -> http://www.flatpanels.dk/
Avatar billede beanbag Nybegynder
29. december 2007 - 01:53 #2
Hej Larry,

tak for svar - jeg forstår det således at sålænge der er de tilslutningsmuligheder på TVet som du nævner så kan jeg forbinde en computer til skærmen.

Men hvordan ser det ud? Vil det være ligesom at se på en alm. PC monitor? Kan man så side og arbejde med Word/Excel - browse og så videre på skærmen? Eller kan det i praksis kun bruges til at se en film på?

mvh
Thomas
Avatar billede justrace Novice
29. december 2007 - 02:17 #3
Tjek lige den her: http://www.samsung.com/dk/products/tv/lcdtv/le19r71b.asp

Har selv en, og det er genialt.
Avatar billede justrace Novice
29. december 2007 - 02:19 #4
Det burde vel have været et svar? ;)
Avatar billede beanbag Nybegynder
31. december 2007 - 11:10 #5
Smider du også et svar Larry - så kan i dele point.

Godt nytår
31. december 2007 - 11:23 #6
Ping...
(Det var et [svar]...)
Avatar billede justrace Novice
31. december 2007 - 12:05 #7
Skal lige nævnes at modellen fås i alle gængse størrelser, men det har du vel set.
Avatar billede justrace Novice
01. januar 2008 - 14:43 #8
Tak, og godt nytår, og husk, hvis du vælger en Samsung skærm, er de med nul-tolerance hvad angår pixelfejl. Har en Sony i stuen med 3 fejl og det er bare ærgerligt, der skal være 5 før de bytter. Min Samsung har 1, én fejl, og de bytter med et smil.
Avatar billede tiger_dk Mester
01. januar 2008 - 14:47 #9
ja Samsung, er et ginial mærke, hvad angår fladskærm ! Har selv en Samsung fladskærm !
Avatar billede justrace Novice
01. januar 2008 - 15:29 #10
Jeps, og spec. den serie da man kan have pc, dvd, ps2... tilsluttet hele tiden uden alt det rod til følge.