Avatar billede demoknud Nybegynder
28. december 2007 - 15:49 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Windows Xp installation

Min søsters computer har haft nogle problemer, som jeg kort vil ridse om hvis det har betydning.
-genstartede når man trykkede "luk computer"
-musen døde når man satte ting i usb porten
-standbyfunktionen virkede ikke.
Jeg besluttede så at køre en reparation, da denne fremgangsmåde har løst mange problemer for mig tidligere.

Kort tid efter at jeg tastede cd-key'en ind, kom der en fejlmeddelelse
"installationsprogrammet kan ikke kopiere filen csv.xs_."
og man har så mulighed for at gennemse de forskellige drev, hvoraf den selv i feltet skriver D:\i386

Jeg prøvede at undlade at kopiere denne fil, med det resultat er der med det samme poppede endnu et vindue op med en ny fil som ikke kunne findes. Det gentog jeg 10-15 gange i håb om at der ikke var så mange filer, hvorefter den skrev at windows muligvis ikke ville virke korrekt hvis jeg undlod at kopiere denne fil.

Til sidst var jeg nødsaget til at afbryde installationen, hvorefter windows nu ikke virker mere.

Er der nogen der ved hvad problemet kan skyldes?
Avatar billede tafkab Nybegynder
28. december 2007 - 15:53 #1
Det kan være cd'en der ikke har det godt eller drevet i computeren.

Kan du ikke starte i fejlsikret heller eller sidst kendte konfiguration?
Avatar billede demoknud Nybegynder
28. december 2007 - 15:57 #2
altså vi har 2 Windows XP cd'er i huset, og jeg har prøvet med begge 2. Desuden har computeren også 2 drev som jeg ligeledes har prøvet i begge 2.

Tror ikke jeg kan starte i fejlsikret, da den jo slet ikke kan komme ind i windows, og lavede et gendannelsespunkt lige inden jeg foretog reparationen, men tror du ikke windows er så ødelagt at denne mulighed er umulig?
Avatar billede haverslev Novice
28. december 2007 - 16:03 #3
Prøv at smide din XP cd i drevet og boot op på den, i første skærmbillede "Velkommen til Installation", trykker du på F10 eller tryk på ” R ” for at reparere.
Når Windows Genoprettelseskonsollen er startet, får du vist følgende meddelelse:
Microsoft Windows(R) Genoprettelseskonsol

Genoprettelseskonsol indeholder funktioner til systemreparation og -genoprettelse.
Skriv EXIT for at afslutte Genoprettelseskonsol, og genstart computeren.

1: C:\WINDOWS
(Hvis den spørger efter admin.kode og du ikke bruger nogen, så tryk blot på Enter)

der vil også komme nogle spørgsmål, som du skal svare på, se nedenfor.
Hvilken Windows-installation vil du logge på:  1        (+tryk på ENTER )
Efter : <C:\WINDOWS >    Skriver du:  fixboot            (+tryk på ENTER )
Efter : <C:\WINDOWS >    Skriver du:  bootcfg /rebuild  (+tryk på ENTER )
Efter : <C:\WINDOWS >    Skriver du:  chkdsk c: /p /r    (+tryk på ENTER )
Når den er færdig med at scanne, skriv: Exit + enter

Skriv disse svar på de spørgsmål der kommer:
Add installation to boot list? (Yes/No/All)
[Skriv: Y for at besvare dette.]
Enter Load Identifier:
[Skriv: Windows XP Professional eller  Windows XP Home Edition.]
Enter OS Load options:
[Lad dette felt være blank og tryk ENTER].

Se hele forklaringen til bootcfg /rebuild her:
http://support.microsoft.com/kb/291980
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2007 - 16:56 #4
Hvis ovenstående ikke hjælper kan du downloade og brænde www.helgec.dk/xp-startfiler.iso (skal brændes som bootimage) boot op på cdèn og nu bør Windows starte, sker dette ikke er der kun en repair tilbage
Avatar billede demoknud Nybegynder
28. december 2007 - 17:26 #5
okay.. jeg er godt i gang med at prøve det du skriver haverslev. Men allerede efter at have trykket fixboot spørger den om jeg vil skrive en ny startsektor til partitionen C, hvad svarer jeg her?

Skal der i øvrigt være mellemrum f.eks. mellem bootcfg /rebuild som du skriver??
Avatar billede haverslev Novice
28. december 2007 - 17:31 #6
Ny startsektor: Y
Ja der er mellemrum mellem bootcfg /
Avatar billede demoknud Nybegynder
28. december 2007 - 18:08 #7
der går lige lidt tid, hver gang jeg forlader computeren når den er igang med tjek, lukker den ned i mellemtiden. prøver igen inden så længe hvor jeg holder øje med den.
Avatar billede demoknud Nybegynder
28. december 2007 - 19:42 #8
okay.. nu har jeg gjort det du sagde.. og den skriver "enheden indeholder tilsyneladende to eller flere uoprettelige problemer"

Betyder det at jeg er nødt til at geninstallere hele windows?
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2007 - 19:53 #9
Du kunne da stadig prøve med 28/12-2007 16:56:56
Avatar billede demoknud Nybegynder
28. december 2007 - 19:57 #10
jamen hvordan fungerer det? Er det en cd som jeg kan hente de manglende filer fra under reparationen?

Og hvordan brænder man et bootimage?
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2007 - 21:17 #11
"Og hvordan brænder man et bootimage?" http://www.helgec.dk/livecd.html klik på linket "Sådan brænder du en ISO fil til et bootimage "
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2008 - 20:10 #12
Og hvordan gik det så??
Avatar billede demoknud Nybegynder
09. januar 2008 - 17:56 #13
jeg forsøgte med din den bootcd, dog uden resultat, så nu har jeg geninstalleret hele windows, hvilket ser ud til at fungere fint..

Hvis nogen føler de har krav på point, må de oprette et svar, ellers tager jeg dem selv inden så længe
Avatar billede haverslev Novice
09. januar 2008 - 20:32 #14
Ingen points til mig :-)
Avatar billede demoknud Nybegynder
19. januar 2008 - 12:39 #15
okay.. jeg lukker nu så.. tak for hjælpen ihvertfald