Avatar billede stinesondre Nybegynder
27. december 2007 - 14:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Remote administration of Exchange 2003 Server

I have a server 2003 where I want to be able to remotely administer my Exchange 2003 server (which is installed on another server). What is the easiest way to make this possible ? How can I make the AD plugin for exchange available ?
Avatar billede a1a1 Novice
27. december 2007 - 15:11 #1
what about using remote desktop to connect to your exchange server?
Avatar billede stinesondre Nybegynder
27. december 2007 - 16:13 #2
It is a server I am setting up for the helpdesk guys. They need a server where they can create a user account, and a mailaccount without needing to log onto aa dopmain controller or exchange server..
Avatar billede strych9 Praktikant
27. december 2007 - 23:07 #3
I answered this question here:
http://www.eksperten.dk/spm/775015

If you absolutely need an english translation, then let me know.

Sæt Windows CD'en i din DC.
Gå til add/remove programs og klik add/remove windows components.
Marker Application server og klik details.
Marker IIS og klik details.
Sæt vinge i Internet Information Services manager og klik Ok, Ok og Next.

Når den er færdig så sæt Exchange CD'en i.
Klik på Exchange deployment tools
Klik install exchange system management tools only.
Klik run setup now
Klik next indtil du kommer til det vindue hvor du skal vælge exchange komponenter.
Øverst vælger du Custom.
Under Microsoft exchange system management tools vælger du install.
Avatar billede strych9 Praktikant
27. december 2007 - 23:12 #4
oh btw, if you need Active Directory Users and Computers, then either install adminpak.msi on the server (download from Microsoft), og just make a custom MMC with it.
To get the Exchange tasks and the 4 Exchange tabs in the properties of each users, you must follow the steps above.
Avatar billede stinesondre Nybegynder
28. december 2007 - 07:47 #5
Thank you !