Avatar billede lsolesen Nybegynder
25. december 2007 - 16:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Runde hjørner

Jeg har på vih.dk lavet runde hjørner, hvor jeg bruger javascript. Jeg ville dog allerhelst lave det direkte i html og css, så siden ikke blinker et øjeblik. Siden må gerne have en fast bredde, men den skal være variabel i længde ift. indholdet.

Den metode jeg har brugt giver endvidere problemer i div#ft, fordi den nederste hvide kant bliver alt for lang. Den skulle helst helt op til indholdet af footeren.

Desuden skulle den røde bar til højre også være afrundet af et rundt hjørne. Jeg har imidlertid fået div#navigation, div#content-main og div#content-sub til at være lige lange ved at bruge den teknik med at lave en lang padding og en negativ margin og så sætte en overflow på et parent element. Det betyder naturligvis at det afrundede hjørne er meget langt nede på siden, så man ikke ser det. Desuden er den teknik vist ikke helt cross browser sikker. Så hvis nogen sidder inde med en god løsning på, hvordan man får de tre div-er til at følges ad, er det meget velkomment.

Glæder mig til at få lidt input :)
Avatar billede lsolesen Nybegynder
25. december 2007 - 16:07 #1
Klikbart link: http://vih.dk
Avatar billede roenving Novice
25. december 2007 - 16:11 #2
Synkronisering af flere divs kan kun laves med javascript ...
Avatar billede lsolesen Nybegynder
25. december 2007 - 16:53 #3
roenving -> men kan de runde hjørner på den hvide boks så laves uden brug af javascript.

Endelig ville det være rigtig fint, hvis du kunne se, hvad jeg kan gøre for at gøre den nederste margen på #ft mindre. Lige nu skal den være så stor, for ellers forsvinder teksten bag ved baggrundsbilledet, der laver de nederste hjørner på din hvide tekst.

Jeg har ikke så meget mod at synkroniseringen af de tre divs længde skal laves med javascript. Har du et link til et godt script, der kan hjælpe med det?
Avatar billede lsolesen Nybegynder
14. december 2008 - 12:04 #4
Vil lukke denne. Giv lige et svar.