Avatar billede kennedk Nybegynder
22. december 2007 - 21:00 Der er 20 kommentarer og
3 løsninger

Bøger C#

Hej
Jeg sidder og skal købe min egen julegave.

så jeg skal have købt en bog om c#
Jeg har siddet og programmeret i et par måneder, mest hjemmesider.

Er der nogen bøger i kan anbefale?
Avatar billede a1a1 Novice
22. december 2007 - 21:04 #1
bøger fra wrox er generelt gode...
Avatar billede kennedk Nybegynder
22. december 2007 - 21:08 #2
kan du anbefale en god bog?
Avatar billede arne_v Ekspert
22. december 2007 - 21:10 #3
Hvad skal emnet være ? C# generelt ? ASP.NET i C# ? Hvad skal niveauet være ?
Avatar billede nielle Nybegynder
22. december 2007 - 21:13 #4
Hvis det er bøger om C# kunne det jo være:

Generelt om C#
Om ASP.Net med C#
Om Windows programmering med C#
Om database programmering med C#

Hvis dit fokus er ASP.Net så kunne det endvidere være:

Ajax med C#

Hvis dit fokus mere er .Net og det muligheder, kunne det jo være noget med:

LINQ
Windows Presentation Foundation
Windows Workflow Foundation

... for blot at nævne nogen af mulighederne

Så alt i alt handler det jo altså meget hvad hvad du egentlig er interesseret i?
Avatar billede kennedk Nybegynder
22. december 2007 - 21:13 #5
Det skal jo gerne være asp.net i c#
Til dagligt sidder jeg i visual studio og laver hjemmesider i min fritid.
Avatar billede kennedk Nybegynder
22. december 2007 - 21:19 #6
men det kunne også være lidt interessant at lave nogle programmer til windows og min smartphnone
Avatar billede arne_v Ekspert
22. december 2007 - 21:20 #7
Professional ASP.NET 2.0 fra Wrox eller Pro ASP.NET 2.0 fra Apress. Begge forlag har vistnok en 3.5 version klar - og det var jo nok en bedre investering.
Avatar billede nielle Nybegynder
22. december 2007 - 21:25 #8
Man går sjældent galt af Worx.

Men jeg vil til gengæld anbefali disse her:

http://www.microsoft.com/MSPress/books/9469.aspx

http://www.microsoft.com/MSPress/books/9982.aspx
Avatar billede kennedk Nybegynder
22. december 2007 - 21:32 #9
Nu kan jeg se man kan hente de forskellige ned på computeren i stedet.
Er det smartere ? eller er det bedre at sidde med en bog i hånden?
Avatar billede arne_v Ekspert
22. december 2007 - 21:35 #10
Jeg foretrækker en rigtig bog fremfor at læse på PC. Men der er kun dig som ved, hvordan
du ser på den sag.
Avatar billede kennedk Nybegynder
22. december 2007 - 21:39 #11
Jeg kan se inde på wrox at den 3.5 bog ikke er udkommet endnu. der går lige et par måneder. men er den værd at vente på?
Avatar billede nielle Nybegynder
22. december 2007 - 21:46 #12
Jeg synes ikke at du skal vente ... hvis du køber 2.0 bogen nu og her så garantere jeg dig at du har materiale nok at fordøje til det næste lange stykke tid. :^)
Avatar billede kennedk Nybegynder
22. december 2007 - 21:50 #13
Det eneste jeg frygter ved køb af en bog er at jeg ikke vil lære noget.
Jeg siger ikke jeg er supermand, men det er hvad jeg tænker.
Avatar billede nielle Nybegynder
22. december 2007 - 21:56 #14
Det skal du ikke være bekymret for! Der vil være nyt at lære de mange næste par år, og Professionel bogen er  hvert fald en god start. :^)
Avatar billede kennedk Nybegynder
22. december 2007 - 21:57 #15
http://www.wrox.com/WileyCDA/WroxTitle/productCd-0470041781.html Hvis jeg køber den, så tror du ikke jeg går helt galt i byen?
Avatar billede nielle Nybegynder
22. december 2007 - 22:07 #16
Du har kun programmeret ASP.Net i et par måneder? Og hvad er din programmerings erfaring før det?
Avatar billede kimiwan Nybegynder
22. december 2007 - 22:18 #17
kennedk

Det er svært at gøre sig klog på, hvilken bog passer til dig, men flg. svarer til mine egne erfaringer...

Hvis du har en del erfaring med asp.net, så vil professional-bogen sikkert være rigtig god (jeg har den selv og kan stå inde for den).

Hvis du ikke har været rundt om alle standard-delene i asp.net endnu, så tag beginning-bogen i stedet.  Jeg har læst flere af beginning bøgerne fra Wrox, og de kan hjælpe en til at få en god forståelse for mulighederne i en teknologi meget hurtigt, samtidig med at man får noget praktisk erfaring fra day one.

Forskellen på de to typer af bøger er, at beginning-bøgerne er mere hands-on, mens professional-bøgerne er mere teoretiske.

/Kim
Avatar billede kennedk Nybegynder
22. december 2007 - 22:24 #18
Jeg takker alle.
Jeg vil finde ud af hvilken jeg vælger over en god nattesøvn

I må gerne ligge svar alle sammen :)
Avatar billede nielle Nybegynder
22. december 2007 - 22:28 #19
Svar :^)

(og glædelig jul)
Avatar billede a1a1 Novice
22. december 2007 - 22:42 #20
et svar, og god fornøjelse, og også god jul :o)
Avatar billede arne_v Ekspert
22. december 2007 - 22:48 #21
ok
Avatar billede arne_v Ekspert
06. april 2008 - 06:25 #22
så mangler du kun at acceptere svar
Avatar billede nielle Nybegynder
14. april 2008 - 07:52 #23
Hvad med noget respons?