Avatar billede tulipunen Nybegynder
22. december 2007 - 00:50 Der er 20 kommentarer

Saml min PC - 12000kr!!

Kort og godt - skal have en ny pc samlet, foreslå gerne dele fra edbpriser.dk - lægger 12.000 i, hvis det er dele uden skærm. hvis det er både dele og skærm, du foreslår, går jeg op på ca 14.000, men ikke over! Har lidt forudsætninger til den?

(1) Vil have en Quadcore 3.0 processor. (helst fra en nyere serie - måske den nyeste?)
(2) 4gb ddr2 ram MINIMUM.
(3) usb udgang i front på kabinet (ikke et gamer kabinet, hellere et stilrent et)
(4) sygko grafikkort, skal kunne køre crysis på højeste (gerne et nyere - måske et fra en ny serie?)

Ellers er der ikke rigtigt mere at sige. Skal have en rimelig strømforsyning, masser af køl på(frygter overophedning, min gamle pc døde af det), og en harddisk er ligegyldig i størrelse, bare den er omkring de 200gb+ (har evt en 120gb harddisk liggende selv, som jeg jo kan smide i om nødvendigt. men vil helst undgå det, da det kræver, jeg skiller en anden pc ad, jeg har)

Giver de 150 point til den person, der foreslår den pc, jeg vælger - og giver også point til de venlige sjæle, som hjælper godt til. men så skal det også være godt! hehe

SÆT IGANG!!
Avatar billede maejsh Nybegynder
22. december 2007 - 03:00 #1
spørge pænt evt.? ;)

http://www.topdata.dk/product.asp?product=4651&sub=305&page=1

ellers er der noget lign. det der, ville dog personling vælge nogle pc8500 ram.
og hvis du vil bruge pengene så et GTX kort, ellers spare penge og få bedre gfarfik kort og tag en 8800GT kort istedet..

skal det være en saml selv PC? eller bare selv konfigureret og sendt samlet? eller hvad?
Avatar billede drgonzo Praktikant
22. december 2007 - 11:05 #2
en 3ghz quadcore koster 6500kr, en Q6600 på 2.4 som du nemt kan knalde op på 3.3ghz koster 1700kr.. Nyeste generation kommer i Januar, så skal du have den skal du vente.. Med mindre selvfølgelig du vil spilde 6500kr på at ligge på 3ghz som standard..

4GB ram = 64bit styresystem for at kunne udnytte dem

Crysis er en sag helt for sig. Alt efter opløsningen du kører. Selv trippel SLI med 3 stk 8800GTX kan ikke køre crysis med alt på max i højere end 1280*1024. Så det tror jeg ikke du skal være for vild efter..

Bundkort
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=400652 1830.00kr

CPU
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=305881 1653.00kr

4 GB ram
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=403356 4000.00kr

PSU
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=217542 890.00kr

CPU køler
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=386799 300.00kr

HDD
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=368832 425.00kr

2 stk Radeon HD3870 GFX i Crossfire
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=406809 3000.00kr

Kabinet incl 3 blæsere
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=400012 870.00kr

22 tommer skærm
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=233721 1940.00kr

Samlet 14.908 uden fragt, det er over budget, men så er den også vild. Du vil nemt kunne få CPU op på 3.3ghz ca. Skal den være billigere kan du jo nøjes med de 2GB ram og det ene GFX kort til at starte med, så bliver den 3500kr billigere.

Skal du have den nyeste 3ghz quadcore bliver den ca 5000kr dyrere

Skal den være vildere endnu, kan du overveje at købe 2 stk HDD mere af samme mærke og lave et RAID setup, der ca fordobler læse/skrive hastigheden på disken og giver et fint ydelses boost på dit system...

Du skal så også have et 64bit styresystem. Har ikke fundet noget da Vista/XP jo må være op til dig. Jeg vil dog foreslå XP da Vista, og især spil på Vista kører af H til
Avatar billede tulipunen Nybegynder
22. december 2007 - 12:19 #3
MAEJSH: Undskyld :( Vil du være sød at tilgive mig? :D Men det skal være saml selv, altså sådan som drgonzo har foreslået det! :)

DRGONZO: Hvor langt inde i januar kommer den ny serie? Og hvis jeg venter dertil, kan jeg så få en bedre pc billigere? Altså sænker de så priserne på det gamle, da der kommer en ny generation?
Avatar billede madshammer Nybegynder
22. december 2007 - 13:01 #4
Overvej lige det her kabinet: http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=378070 , det samme som drgonzo foreslår, men med ekstra lir for kun 300 kroner ekstra. (1198,- u. fragt) ;D

mvh.
madshammer
Avatar billede drgonzo Praktikant
22. december 2007 - 15:10 #5
Antec performance kabinetter er bare for svedige he he..

Tror ikke de falder så meget, men du vil kunne få en bedre quadcore til samme pris, nok også med større OC potentiale, måske tættere på 4ghz med kraftig OC, hvilket med den hardware er ganske muligt. Har sat en Q6600 til 3.3ghz med standard box køleren
Avatar billede tulipunen Nybegynder
22. december 2007 - 21:06 #6
Hvordan ser i så sådan en her? Er det de 6000-8000 mere værd, at købe en customized? Hvor god er den her i forhold til mine krav, og hvad med i forhold til drgonzos forslag?
Avatar billede tulipunen Nybegynder
22. december 2007 - 21:07 #7
Avatar billede madshammer Nybegynder
22. december 2007 - 21:58 #8
Jeg er ikke smart nok til umiddelbart at kunne gennemskue de tekniske forskel, udover at bundkortet på den færdige hos getmore.dk vidst kører med en frontside bus på 1300 MHz og 1600 MHz på den drgonzo forelår... og jeg tror ikke det er fordi de kører god stil, hos getmore.dk, at du spare 6.000 kroner... Desuden ville jeg ikke anbefale at handle hos getmore.dk hvis det kan undgås - men det er jo bare min mening.
Avatar billede maejsh Nybegynder
23. december 2007 - 05:49 #9
Hvis du ville spare lidt penge og købe en til de 6-8k så ville jeg hellere vælge en comp som:
http://www.topdata.dk/product.asp?product=4474&sub=260&page=1

er bedre ram, bedre GFX kort ihvertfald.
Avatar billede drgonzo Praktikant
23. december 2007 - 06:21 #10
http://www.topdata.dk/product.asp?product=4474&sub=260&page=1 hvis du mener den er bedre bør du mental undersøges. Intet CF, hvor radeons drivere jo længe har været nvidia overlegen. ¤GB af nogen langsommere ram. Så hvodan du får billige 800mhz ram til at slå 1333 ddr3 ram er rimeligt alternativt, 1 stk 8800GT skal slå 2 stk HD 3870 i CF, er du på svampe???? Et P35 chipsæt skal være bedre end X38??? Nu må du tage dig sammen, vi er her for at hjælpe folk, ikke for at tage røven på dem, dit forslag og det du siger er direkte dumt. Tag dig sammen

Jeg ville aldrig købe så meget som 25 øre ved getmore, det er det væste skod svindler firma på nettet, og den com er ikke meget værd, GETMORE ER SVINDLERE, hold dig fra dem
Avatar billede drgonzo Praktikant
23. december 2007 - 06:24 #11
helt ærgeligt, vi er her for at hjælpe, ikke for at være hjernedøde..

Maejsh -  du bør stoppe med råd omkring hardware hvis det er dit forslag

GETMORE = Jeg er lige blevet kneppet = RØr DET ALDRIG
Avatar billede maejsh Nybegynder
23. december 2007 - 15:34 #12
hallo fuckface..
tror du evt jeg kiggede på hans eget forslag og ikke dit
tulipunen skrev
http://getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=GPC5701&GroupGuid=1015&SelectedGroup=1015
og hvis jeg ikke har ret nu så trækker jeg mig med glæde. for så vidt jeg kan se er det ikke ddr3 ram: 4096 MB DDR II SDRAM PC2-5400. mod 4GB DDR800 *DUALCHANNEL* DDR2, PC6400
og 512MB GeF 8600GT TV-Out PCI-E DVI mod 512MB DDR3 GEFORCE 8800GT (2X DIGITAL DVI), NVIDIA...
og tag da lige og slap af, selvom folk giver et forkert råd behøver de jo ikke at svines til, så tag og slap mongol unge.
Avatar billede drgonzo Praktikant
23. december 2007 - 15:56 #13
du kunne jo bare udtrykke dig lidt klarere, i stedet for dit 7 klasses konfirmand latrine sprog, lille ven. Du kan ikke stave, du har ingen synderlig god sætnings struktur, så du er nem at misforstå. Dit første indlæg virker som om du siger 8800GT er bedre end GTX, hvilket ikke passer. Manden vil bruge 12k på en com og du foreslår en med 800mhz ram??? Det er ikke for smart bassemand. Så fis du tilbage til klassens time indtil du kan tale ordentligt til de voksne
Avatar billede maejsh Nybegynder
24. december 2007 - 00:08 #14
lol, du er sjov knægt.
Avatar billede tulipunen Nybegynder
24. december 2007 - 02:57 #15
HOVHOVHOVHOV DRENGE!!! Hold jer til emnet ;)
Kunne i hvert fald læse mig frem til, at Getmore.dk er noget værre pis - det holder jeg mig så fra. Jeg er ude på at finde en løsning på en pc, der opfylder alle behov - altså gaming, videoredigering, hjemmesidearbejde og bare generelt arbejde. Det handler om, jeg vil have den bedste pc til den bedste pris. Altså gider ikke betale 110% mere, for at få en pc der er 2% bedre, hvis i forstår? Omkostningerne skal ikke være for store, for at få en lille forskel - men jeg vil have en ond, ond dræber :)
Avatar billede maejsh Nybegynder
24. december 2007 - 04:19 #16
Jeg ville vente til januar og så se hvad intel kommer med, (de kommer med nogle nye processorer osv.) så se hva de har at byde på og så køb derefter.. Det er det jeg gør, ihvertfald.
jeg vil også til at købe ny comp, derfra jeg lære eksperten.dk at kende. og råddet om at vente til januar at kende osv :) .. så hvis du kan vil jeg sige vent. se hva der sker på markedet. og så ellers slå til.
se på fx http://www.topdata.dk/product.asp?product=4474&sub=260&page=1 som står til en små 8k en udemærket maskine som kan spille alle nyesete spil. men hvis du har pengene og vil bruge penge kan du self få det bedre. og så skal du gå efter hvad drgonzo skrev i 2 kommentar, han ved hvad han snakker om og har godt styr på det.
selvom han dog ikke lige kiggede "emne" ordentligt efter før han svarede osv (diverse flames og rants" men han er en klog gut og forstår hvad han snakker om.
Avatar billede maejsh Nybegynder
24. december 2007 - 04:20 #17
og 1 question..
tulipunen=per? :)
Avatar billede drgonzo Praktikant
24. december 2007 - 11:44 #18
Spørger efterlyser en com han kan samle selv, bla så han ikke betaler for meget for for lidt hardware. Den com fra topdata har kun PC6400 800 mhz ram, de er for langsomme og er ved at være en smule forældede.. Topdata har altid gode tilbud det er sikkert, men når man vil have at alle dele skal spille max, er det klart en fordel at samle selv, så er det også nemmere at holde styr på hvor meget den larmer.

Den com jeg har samlet, er der noget du vil have ændret ved den? Du kan nøjes med de 2GB ram, så er den inden for budgettet. 2GB er også længe rigeligt hvis du holder dig til XP.. Du kan også skifte de 2 GFX kort ud med et enkelt 8800GT, som nok er det bedste price/performance kort lige PT. Så er du en del under budget og kan bruge nogen af pengene på 2 HDD mere så du kan køre RAID 10 eller 5. En læse/skrive hastighed på ca 130mb/s er virkeligt noget der kan mærkes

Som Maejsh nævner kommer Intels Penryn CPU i Januar. Det bliver den sidste udgave af core2duo arkitekturen, før Nehalem kommer engang sidst i 08 (8 cores, on-die memory controller, HT på alle cores) Det bliver Q9x50 serien på 45nm produktion. En virkelig rå fætter med et kæmpe OC potentiale. Den ville jeg også vente på.
Avatar billede tulipunen Nybegynder
24. december 2007 - 11:51 #19
Ville du vente helt til slutningen af 08?
Avatar billede drgonzo Praktikant
24. december 2007 - 13:28 #20
det er lang tid at vente. Jeg ville købe i januar, så begynde at smide lidt til side hver måned. Hvis du samler en voldsmaskine nu og sælger den lige inden Nehalem kommer kan du nok få en ok pris for den og så købe ny. Ved ikke helt hvad Intels planer er mht ny CPU socket for nehalem, så kan ikke sige hvor meget du skal skifte af hardware. Men der er jo ingen der siger du skal have det nyeste lige når det kommer. Samler du den com jeg har foreslået, går der nok noget mere end 7 måneder før du begynder at få brug for ny hardware. Du kan nemt få CPU op på 3.3GHZ så det bliver ikke kraft du mangler....