Avatar billede mpalle Nybegynder
21. december 2007 - 11:28 Der er 2 kommentarer

Få c# til at generere min SOAP

Hej
Jeg skal have min Java applet til at afvikle nogle soap requests og skal derfor have genereret noget soap.
Da jeg ikke er meget for selv at skulle generere denne soap manuelt vil jeg gerne have min server (C#) til at generere det for mig ved hjælp af de oprettede Web Referencer/Stubbe.
Kan det lade sig gøre? Jeg har googlet det en del men har ikke kunne finde noget.
/Michael
Avatar billede arne_v Ekspert
21. december 2007 - 15:07 #1
Du bruger:

Java applet------(SOAP/HTTP)--------.NET .asmx web service

?

I saa fald skal du ikke generere en C# stub men en Java stub.

D.v.s. at du skal have fat i et web service toolkit til Java.

Mit forslag Apache Axis eller Apache Axis2.

De kan snildt generere en stub.

Hvis du tilfaeldigvis bruger Eclipse som IDE til din applet kan den saagar goere
det via en wizard.
Avatar billede mpalle Nybegynder
03. januar 2008 - 11:24 #2
Hej

Tak for svaret.

Nej jeg har nok ikk være god nok til at forklare mig.
Det ville være Java >>> .NET .asmx (Her skal SOAP'en genereres) >>> JAVA (Java sender SOAP'en afsted med et alm. http request.
Det er ikke en mulighed at bruge WS toolkittet af flere grunde men den primære er at det fylder for meget at skulle sende med ud til alle kunderne samt alt for bøvlet at have med at gøre.
SOAP'en SKAL kaldes fra java klienten da servicen jeg skal kalde ikke er tilgængelig fra min .Net server.

Håber det hjalp lidt :)

/Micahel