Avatar billede ulr Nybegynder
21. december 2007 - 09:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Formattering af Pivot graf

Jeg har en pivot tabel. Data fra denne bruger jeg i en simpel graf. Så når jeg "refresher" min pivot bliver min graf også opdateret. Mit problem er at al den grafiske formattering jeg har lavet i grafen forscinder når jeg opdaterer min pivot. Det samme sker hvis jeg ændrer visningen af data i min pivot-graf.

Hvordan formatterer jeg min graf så formateringen bliver selvom jeg opdaterer min pivot?
Avatar billede brynil Nybegynder
21. december 2007 - 21:08 #1
Nok en god idé ikke at ha så mange uafsluttede spørgsmål. Jeg er ret overbevist om, at flere personer vil være interesserede i at hjælpe hvis de ved de får fortjente point eller at vide at deres svar ikke er OK ;)  Og følg op på om du rent faktisk har fået givet point, når du vil det.
---
Er ikke sikker, men måske du kan finde lidt hjælp hér:

http://www.contextures.com/xlfaqPivot.html#FormatLost
Avatar billede ulr Nybegynder
22. december 2007 - 10:04 #2
Hej Brynil

Tak for dit svar - men det var ikke formatteringen af pivot tabellen jeg mente - det var formatteringen af grafen som jeg laver på baggrund af min pivot tabel...
Det tæste jeg kan komme på en løsning er at lave min formattering af grafen, gemme det som en user defined chart og så loade dennes setting hver gang jeg refresher min graf og /eller tabel... Syntes bare ikke det er en optimal løsning. Det ville være bedre hvis jeg ikke behøvede at gøre noget ved formatteringen når jeg opdaterede min graf og/eller tabel...

PS: Der er selvfølgelgi point hvis man bare kan lede mig i den rigtige retning...
Avatar billede brynil Nybegynder
22. december 2007 - 10:27 #3
PS2: Jeg er ikke så sikker på nielswb er så begejstret for din måde at give points på

http://www.eksperten.dk/spm/770672

Jeg formoder en stor del af 'eksperterne' tar et smut forbi oversigtssiden, som fx. din: http://www.eksperten.dk/point.phtml?navn=ulr og ignorerer dit spørgsmål når der er for gamle uafsluttede spørgsmål. Der er nok ingen der ulejliger sig med at gennemgå alle spm for at se hvad årsagen er.

Gamle åbne spm - med besvarelser eller ej - opfattes som ligegyldighed fra spørgers side og fremmer ikke lysten til at hjælpe.

;))
Avatar billede ulr Nybegynder
23. december 2007 - 09:17 #4
Tak for opdateringen brynil - hvis du kigger efter så dem der er åbne har jeg kun modtaget kommentarer på - ligesom du selv har gjort ovenfor... hvordan skal jeg accepterer dette...?
Dem hvor der var svar på har jeg accepteret - selvfølgelig giver jeg point hvis jeg får et svar. Dem jeg ikke havde besvaret er en fejl, det beklager jeg.
Håber moin froklaring kan give dig overskud til at komme videre.
Avatar billede brynil Nybegynder
23. december 2007 - 09:53 #5
Hvis du selv føler, at en kommentar har givet dig den løsning du søgte, så bed vedkommende lægge et svar.

Husk at markere personen inden du accepterer.

Får du ikke et svar eller føler du ikke at du er blevet hjulpet, så lægger du bare et svar selv, som du så accepterer.

Det er så ærgerligt ikke at få hjælp pga misforståelser :))

Mht til dit problem, så kig her: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;Q215904

Det ser ud til, at en makro, som du selv var inde på, er løsningen.
Avatar billede ulr Nybegynder
07. marts 2008 - 09:11 #6
Send et svar og der er point
Avatar billede ulr Nybegynder
20. august 2009 - 19:51 #7
Luk