Avatar billede romina Nybegynder
19. december 2007 - 16:40 Der er 5 kommentarer

Hvad tjener de på?

Hejsa

Jeg har et spørgsmål, som jeg håber I kan svare mig på. Hvad er hensigten med vise online-ydelser som f.eks. Youtube. Tjener folkene bag disse ydelser penge? Hvad tjener de på? Vel ikke på de uploadede private videoer.Jeg ved de tjener meget, men jeg kan ikke gætte mig frem til, hvad de tjener på.
På forhånd mange tak for jeres svar.

Med venlig hilsen
Romina
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2007 - 16:42 #1
de tjener på reklamer =)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
19. december 2007 - 16:45 #2
der er penge i lortet..O)
http://itpro.no/art/9576.html
Avatar billede romina Nybegynder
19. december 2007 - 16:54 #3
Tak for jeres korte svar, men jeg vil gerne vide lidt mere om det. Altså om, hvordan det fungere. Jeg skal bruge det i forbindelse med en opgave, så jeg mere information jo bedre. :)
Avatar billede killer_bee Nybegynder
19. december 2007 - 17:00 #4
altså det er på reklamer som det er sagt, der er mange måder at 'afregne' sådan noget på, antal hits på hjemmesiden, man kan checke hvor muse cursor har været eller hvor der er blevet kliket på direkte på en banner reklame. Men jeg tror at de også kører nogle statistiker over hvad folk ser og hvad de rater ting til ...
Avatar billede a1a1 Novice
19. december 2007 - 20:13 #5
medie bureauer checker forskellige statistikker, og "målretter" dermed annoncer til de "ønskede" brugere, i dk bruger de (bl.a.) http://www.fdim.dk/toplist/get_list.asp?show_default=true