Avatar billede jkk1989 Nybegynder
16. december 2007 - 01:44 Der er 5 kommentarer

Sletning af anden persons netpassport ?

Hej Folkens.

Jeg står i denne situation at jeg har haft en medarbejder i mit lille firma som har haft en mail som fx

"Navn@firmanavn.dk"

Nu står jeg i den situation at personen nu er fyret.
Derfor har jeg slettet hans mail, Så den ikke kan bruges mere.

Den fyret person har så tilmeldt sig "Netpassport" med E-mail adressen, Derved han stadig kan logge på MSN Messenger med sin "navn@firmanavn.dk" E-Mail adresse.

Jeg ønsker IKKE at personen skal gøre brug af en mail indeholdene mit firma navn længere. Og da jeg ejer domænet ville jeg høre om det er muligt for mig at kunne få lukket den Passport som han bruger?

Håber på folks forståendhed.

på Forhånd tak for hjælpen

- Har i spørgsmål fyre i bare løs vis jeg ikke uddyber ordentligt.
Avatar billede nielle Nybegynder
16. december 2007 - 07:17 #1
Jeg synes at du skal prøve at kontakte Microsoft Danmark. Det er jo dem som kan gøre noget ved det. Problemstillingen må vel ikke være helt ukendt for dem.
Avatar billede jkk1989 Nybegynder
16. december 2007 - 15:09 #2
Hejsa, Beklager ulejligheden folkens, Jeg har fået hjælp :)
Avatar billede nielle Nybegynder
16. december 2007 - 15:31 #3
Hvad var løsningen så? Til hvis andre finder sig i samme situation
Avatar billede justrace Novice
17. december 2007 - 01:56 #4
Tror ikke at der er noget praktisk problem ved det, kun at du ikke vil have at han bruger dit firmanavn. Personen har jo heller ikke glæde af e-mailadressen da han ikke kan hente mail med den. Hvis det er fordi du skal bruge adressen til en ny medarbejder, vil jeg også stille spørgsmålstegn ved dette, da der jo nok stadig er folk der kunne finde på at sende post til ham den vej et stykke tid endnu, og der vil jo også være en moralsk forpligtelse i ikke at oprette den igen inden for en vis tidshorisont. Hvis du fremover vil være fri for at komme i en lignende situation, må du jo bede medarbejdere om underskrift på at den e-mailadresse der bliver udleveret til brug på arbejdspladsen kun må bruges til samme.
Avatar billede nielle Nybegynder
17. december 2007 - 17:54 #5
Så længe at han kan MSN'e med email adressen kan han jo udgive sig for at være ansat i firmaet. Det kan jeg godt se det problematiske i - specielt hvis vejene er skildt med at man ikke mere er på god fod.