Avatar billede fodlisten Nybegynder
14. december 2007 - 13:57 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Matematik: Følsomhedsanalyse ved kvadratisk programmering

Hej Exp.

Sidder virkelig fast i en opgave.
Jeg skal beskrive muligheden for at udføre en følsomhedsanalyse ved kvadratisk programmering.
Men kan ikke rigtigt finde noget materiale, eller få udledet en form for formel selv. Håber i kan hjælpe?
Avatar billede mrandersdk Nybegynder
15. december 2007 - 16:04 #1
nu er det ikke noget jeg ved så meget om men denne artikel lyder somom den har den rette titel

http://www.optimization-online.org/DB_FILE/2005/02/1070.pdf
Avatar billede fodlisten Nybegynder
21. december 2007 - 14:02 #2
Mange tak for dit svar.
Det du linker til var for avanceret til at jeg ville sætte mig ind i det.
Jeg kontaktede derfor min lære for at høre hvad han egentligt mente med opgaven, og jeg skulle blot betragte en følsomhedsanalyse ud fra en grafisk vurdering. Det vil sige at en cirkels centrum fx, skal vandre på en ret linje uden for polygonområdet for at det optimale afsætningsforhold forstsat ville være aktuelt.