Avatar billede team_csc_ulrik Nybegynder
14. december 2007 - 00:41 Der er 71 kommentarer

c0000221 fejl under installation af Windows XP

Hejsa,

Jeg skrev i weekenden om et problem med min bærbare der var gået ned. Problemet fik jeg løst, og min bærbare kørte normalt lige ind til i går.

For at gøre en lang historie om det kort, valgte jeg at formatere og geninstallere Windows. Det gik fint, og efter 5 timers arbejde var computere blevet formateret og geninstalleret med alle de programmer der var på den før.

Som det sidste sætter jeg Windows opsætning til at være som jeg gerne vil have det. F.eks. ved at slå nogle ting fra unde "ydeevne" for at min bærbare ikke bruge unødvendige resurser :)

Nåh men, efter det gjort vælger jeg at genstarte computere, der lige skal installere en opdatering til windows inden den lukker helt ned, hvilket undre mig da computer på det tidspunkt slet ikke har haft adgang til nettet endnu.

Jeg tænker ikke mere over det og får startet computer op igen, hvor jeg forsøger at logge på MSN. Pludselig begynder computeren at kører voldsomt langsomt, og jeg tænker bare at det måske er fordi det er første gang den skal starte MSN op.

Men da computeren stadigvæk er langsom efter MSN er startet op, vælger jeg at lukke den ned, hvilket går smertefrit.

Men da jeg så forsøger at starte den op igen, vil den pludselig ikke gå ind i windows. Jeg får bare en blåskærm hvor den siger at min harddisk muligvis er beskadigt, og at det anbefales at jeg scanner den, hvilket jeg ikke kunne komme til, fordi der blev krævet et kodeord som jeg ikke kender til.

Jeg vælger derfor at formatere computeren og installere den igen.
Det går fint nok, lige ind til den skal gå videre til Windows hvor den skal installere videre, så dukker følgende fejlmeddelse op:

STOP: c0000221 Unknown Hard Error
\SystemRoot\System32\ntdll.dll

Nu sidder jeg simpelthen fast og ved ikke hvad jeg skal gøre?

Det skal lige nævnes at det er en bærbare jeg bruger i skolen, og derfor er min harddisk delt op. Hvilket betyder at det kun er C drevet som bliver slettet, D drevet må for alt i verden ikke blive slettet da ALLE mine skole opgaver ligger på den, og de må bare ikke gå tabt for så er jeg virkelig på den.

Nåh men mit råb om hjælp er, hvad skal jeg gøre?
Jeg har tænkt lidt på om det kunne være en virus?

Jeg har forsøgt at pille lidt ved computere, og fik den til at forsøge at gå i fejlsikker tidstand, og der får jeg denne meddelelse her:

Windows kunne ike starte, fordi denne fil er beskadiget eller mangler:
<Windows-rod>\system32\ntoskrnl.exe.
Geninstaller en kopi af overstående fil.

Som sagt beder jeg om hjælp til at få løst det her problem :)

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede Jensen DK Novice
14. december 2007 - 07:54 #1
http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/processlibrary/ntoskrnl/
Prøv om du kan bruge noget her.
Ingen forbindelse til nettet, ud af komputeren med netkablet under indstalationen, ingen forbindelse før SP2 er indstaleret.
Avatar billede Jensen DK Novice
14. december 2007 - 07:59 #2
http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Her kan du læse om hvordan man lukker sine spørgsmål, du har mange åbne, det er muligt at du får mere hjælp når du har styr på dine tidligere spørgsmål.
http://www.eksperten.dk/list.phtml?spm_creator=team_csc_ulrik&status_1=on&status_2=on&status_3=on&status_4=on
Avatar billede team_csc_ulrik Nybegynder
14. december 2007 - 08:27 #3
Hejsa.

Tak for din hjælpsomhed, men en engelsk side hjælper ikke mig ret meget, da jeg ikke er god til engelsk, desuden ser det ud til at det er en side hvor man kan scanne windows, men hvordan skal jeg lige kunne scanne et windows jeg ikke kan komme ind i når jeg ikke engang kan installere det? :)
Avatar billede Jensen DK Novice
14. december 2007 - 09:56 #4
Ok gå ind på Google og søg på (ntoskrnl.exe download)og sæt prik i sider på dansk.
Der er masser om emnet.
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2007 - 09:57 #5
"For at gøre en lang historie om det kort, valgte jeg at formatere og geninstallere Windows"

Det var dog en ejendommelig handling når du oplyste, at nu var dit problem løst
Avatar billede team_csc_ulrik Nybegynder
14. december 2007 - 10:44 #6
Jeg forstår ikke hvorfor du bliver ved med at kører i den der "ntoskrnl.exe" fil når det ikke er den det drejer sig om. det er den STOP fejl jeg får, jeg oplyste var den anden fejl for at sige at computeren har forsøgt at gå i fejltilstand, men det kan den så vidt jeg ved ikke, når Windows ikke er installeret.

Helgec, det skrev jeg fordi jeg prøvede en masse i går for at undgå at formatere. Men intet virkede, derfor valgte jeg at formatere, og det gik også fint, udover at lortet gik ned ca. 15 minutter efter jeg var helt færdig med at installere alt.
Avatar billede team_csc_ulrik Nybegynder
14. december 2007 - 10:46 #7
Det kan godt være det bare er mig, men det eneste jeg beder om er hjælp til at få løst mit problem, og indtil nu har der ikke være noget brugbart, ikke ondt ment :)
Har søgt efter svar på problemet her inde før jeg oprettede en tråd, men ingen af dem kom med et svar jeg kunne bruge.
Avatar billede Jensen DK Novice
14. december 2007 - 10:51 #8
Læs hvad du sel skriver nederst i dit indlæg,(Windows kunne ikke starte fordi denne fil er beskadiet eller mangler: Windows rod system 32 ntoskrnl.exe ????????
Avatar billede team_csc_ulrik Nybegynder
14. december 2007 - 10:56 #9
Ja det er hvad windows skriver, men jeg spørg bare hvad den skal have med installationen at gøre, jeg mener der er forskel på at windows starter installationen om, eller at windows starter op.

Hvis windows starter op, så kommer man ind i windows hvor man kan benytte sig af det,
Hvis windows installation starter op, så starter den installationen af windows op.

Det kan godt være det bare er mig, men jeg mener at det er klart at jeg får den fejl når Windows slet ikke er færdig installeret. Jeg har formateret og kopierede filerne, det næste den skal gøre er at starte installationen op til det vindue hvor der er en blå grafisk skærm med en masse tekst der skifter hele tiden, en tæller der fortæller hvor lang tid der er tilbage osv. Tror du ved hvad jeg mener.

Den installation er ikke fuldført endnu, og det er så det der er mit spørgsmål, hvordan får jeg rettet den der "STOP" fejl der kommer hver gang jeg forsøger at komme videre til installationen :)?
Avatar billede Jensen DK Novice
14. december 2007 - 13:34 #10
http://www.helgec.dk/killdisk.html
Det er måske eneste mulighed for at komme videre, start fra en totalt slettet HD. med en nyinstalation.
Avatar billede team_csc_ulrik Nybegynder
14. december 2007 - 14:17 #11
Ja det har jeg også overvejet, problemet er bare, at der ligger en masse dataer på den som IKKE må blive slettet da jeg ikke har nogen backup af det. Alt mit skole arbejde ligger på den, og er det eneste bevis for at det er lavet, og det må bare ikke blive slettet.
Avatar billede Jensen DK Novice
14. december 2007 - 15:21 #12
Det er meget dumt ikke at have en en backup på en extern HD.
Men når du har lavet en nyinstalation så er alle dine data væk, så det er måske for sent.
Prøv at tage din HD ud af din bærbare og sæt den i en anden PC. som slave og se om du kan redde noget.
Avatar billede Jensen DK Novice
14. december 2007 - 15:27 #13
Du kan også formatere C drevet på en anden komputer, ikke en ekspres formatering,så kan det være, at du kan indstalere XP på din bærbare bagefter,når HD er flyttet tilbage.
Avatar billede team_csc_ulrik Nybegynder
14. december 2007 - 16:01 #14
Jeg fortager jævnligt backup af mine dataer, men den sidste måned er der ikke blevet taget en backup, og der er møg vigtige dataer på D-drevet.

Windows ligger på C drevet, og det er den del af drevet den er gal med.
Jeg vil også gerne prøve at sætte den over i en anden computer, problemet er bare, at ingen af mine skruetrækkere er små nok til at kunne få fat i skruerne. Så skal først hen og låne en af min far, der ikke bor lige rundt om hjørnet :)

Det vil derfor være rart hvis der var en her inde som kunne give min løsningen på problemet, som kan få min computer til at virke igen, uden at der skal skrues, og uden at mine vigtige dataer går tabt :)
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2007 - 18:09 #15
Jeg skrev til dig i http://www.eksperten.dk/spm/809535
"Du kan se, men muligvis ikke flytte dine data med KNOPPIX hvis det er tilfældet, download og brænd INSERT www.helgec.dk/insert.iso (skal brændes som bootimage - guide på www.helgec.dk/livecd.html eller spørg igen"

Hvorfor reagerer du ikke når du bliver tilbudt hjælp i stedet for at køre dit solo-løb?? - Vil da ha hjælp, ja eller nej
Avatar billede team_csc_ulrik Nybegynder
14. december 2007 - 21:38 #16
Jeg vil selvfølgelig gerne have hjælp, har bare overset din besked :)
Har siddet og leget med min bærbare, som har stået på chkdsk /r siden klokken 12.
Nu er den så endelig blevet færdig, og er kommet et lille skridt videre.

nu er den der Stop fejl jeg fik før forsvundet, og i stedet får jeg nu denne her:

*** Stop 0x0000007E (0xC0000005, 0xF75622E5, 0xF7B27508, 0xF7B27204)

*** KSecDD.sys - Adress F75622E5 base af F55A000, DateStamp 41104b51

Har prøvet at søge på mirosoft.dk, men det ser ikke rigtig ud til at der er noget som relatere til mit problem :) Det handler mere om drivere der kan forsage problemet, men disse driver er ikke på min computer, når den jo ikke engang er installeret ;)
Avatar billede team_csc_ulrik Nybegynder
14. december 2007 - 21:39 #17
Glemte at sige, at jeg vil prøve at lave en scanning: chkdsk /f
Sidste gang jeg forsøgte ville den ikke, fordi det krævede en adgangskode.
Men prøver lige igen :)
Avatar billede Jensen DK Novice
15. december 2007 - 08:25 #18
Jeg tror at du tager pis på os med dine fejl, du kan ikke lave en chkdsk /r når Windows ikke er indstaleret.
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2007 - 08:44 #19
"silbidor"  Jeg syntes også der kommer nogle forvirrende signaler fra spørgeren, men lige præcis det du henviser til, tror jeg, skal opfattes som at spørger prøver at køre "chkdsk" fra cdèn, derfor adgangskode
Avatar billede Jensen DK Novice
15. december 2007 - 09:40 #20
Ok så plejer det at være nok og klikke enter, for der er sjældent kode på admin.
Har lige nærlæst forløbet, og det virker som om at bare det ser lidt besværligt ud, så gider ulrik ikke at prøve forslaget, han sætter også rask væk point på højkant men deler næsten aldrig nogen ud.
Avatar billede Jensen DK Novice
15. december 2007 - 09:44 #21
Jeg mener at han kan lokke på som administrator ved at klikke enter den har som regel ingen kode.
Avatar billede team_csc_ulrik Nybegynder
15. december 2007 - 10:36 #22
Nej jeg tager ikke pis på jer. Jeg lavede netop en chkdsk /r fordi Windows selv anbefalte det, og det kunne sagtens lade sig gøre.

Det eneste spørgsmål jeg har stillet er hvordan jeg løser mit problem, også nytter det intet at i stiller mig videre til google hvor jeg skal søge efter et eller andet i beder mig, så kunne jeg jo lige så godt have ladet vær med at spørger om hjælp. Jeg har kigget de link igennem i giver mig. Men de alle sammen har et eller andet at gøre med at jeg skal gøre det og det i Windows. F.eks. gå ind under Kør og skriv følgende.

Hvornår går det op for jeg er windows IKKE er installeret, jeg kan ikke gå ind under start, jeg kan ikke gå ind i denne computer, jeg kan ingen ting. Jeg prøver på at få Windows installeret. Jeg vil gerne have jeres hjælp, men intet af det virker når jeg bliver stillet et krav jeg ikke kan opfylde når Windows netop ikke er installeret.

Silbidor ja det er jo lige som MEGET SVÆRT at dele point ud til personer der ikke beder om at få dem vel.
Avatar billede team_csc_ulrik Nybegynder
15. december 2007 - 11:00 #23
Hvis i stadigvæk tror det hele bare er noget jeg finder på, så kan du se beviserne for at jeg er dybt seriøst og taler sandt her:

Windows load:
http://azkaban.dk/images/DSC02018.JPG
http://azkaban.dk/images/DSC02022.JPG

Fejlmeddelelse:
http://azkaban.dk/images/DSC02020.JPG

Partitioner:
http://azkaban.dk/images/DSC02023.JPG

Bærbare og Eksperten (endnu et bevis, hvis i stadigvæk ikke tror mig)
http://azkaban.dk/images/DSC02027.JPG

Jeg håber det var bevis nok.
Avatar billede Jensen DK Novice
15. december 2007 - 14:48 #24
En chkdsk /f/r tager ca 1/2 time alt efter HD. størrelse, og når XP stadig ikke er lagt ind på din komputer så hjælper det ikke en sk.. at prøve at lave en chkdsk,
tag nu som tidligere anbefalet din HD ud af maskinen, tilslut den som slave i en anden komputer lav en formatering af C drevet, tag først backup af dit D drev, og som sidste lav en killdisk når du har reddet dine data, så har du chancen for at du kan instalere XP når din HD. er flyttet tilbage, det er eneste mulighed der er tilbage,
det hjælper ikke at du hælder vand ud af ørerne og vil have en lettere løsning, ingenting er altid let.

Held og lykke.
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2007 - 14:51 #25
Lad nu vær med at skrive sådan noget sludder, jeg har flere gange tilbudt at hjælpe dig med at flytte dine data med en Live-cd således at du kunne køre en en gang KILLDISK på din computer som foreslået af "silibidor" der er altså ikke tale om noget med "google" eller "Microsoft" kun at du melder tilbage at nu er du seriøs interesseret og klar
Avatar billede team_csc_ulrik Nybegynder
15. december 2007 - 15:01 #26
Det vil jeg også gerne gøre problemet er bare at jeg lige skal have den harddisk ud først, og det kan jeg ikke uden at skulle smadre den, for har ikke det rette værktøj på mig ;)

Helgec, den hjælp vil jeg da også gerne have, har bare ikke rigtig forstået hvordan det fungere det der Live-cd halløj, men prøver da lige.
Avatar billede Jensen DK Novice
15. december 2007 - 15:02 #27
http://www.eksperten.dk/spm/655943
Det her er bare et spørsmål hvor der er lagt et svar uden at du har afvist eller accepteret der er flere, så stop dit (DET ER MEGET SVÆRT AT DELE POINT UD TIL PERSONER DER IKKE BEDER OM AT FÅ DEM VEL DET)det er dig der skal bede om at de lægger et svar, når der er en kommentar du kan bruge læs reglerne på eksperten og ret dig efter dem det sagde du ja til da du meldte dig ind.
Avatar billede Jensen DK Novice
15. december 2007 - 15:06 #28
http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar For anden gang i dette spørgsmål, første gang 14-12-07 kl 07:59:39 SÅ LÆS FOR HEL... hvad der skrives til dig.
Avatar billede team_csc_ulrik Nybegynder
15. december 2007 - 15:12 #29
Helgec: Kan man ikke download den ISO fil et andet sted, den henter med under 1kb/s, og det vil tage godt 17 timer at hente, og det gider jeg ikke vente på, og det er ikke min internet forbindelse den er gal med, for har lige prøve at hente filer andre steder, og der henter jeg med om til 6mb/s :)
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2007 - 15:17 #30
Det forstår jeg ikke, det er fra et webhotel og jeg har lige testet der er ingen problemer, prøv igen
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2007 - 15:20 #31
Avatar billede team_csc_ulrik Nybegynder
15. december 2007 - 15:27 #32
Helgec: Ved ikke rigtigt hvad der skete, det var åbenbart mit net alligevel for det gik ned kort efter jeg skrev beskeden. Kan være der var hos min udbyder der var noget galt :), nu er det oppe igen, og jeg downloader med 1MB/s, en del bedre ;)
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2007 - 15:51 #33
Jeg er først tilbage efter 17:30
Avatar billede team_csc_ulrik Nybegynder
15. december 2007 - 18:52 #34
Hej igen,

Jeg har nu haft min harddisk ude af bærbaren, desværre kan den ikke sættes i min stationær, da stikkende ikke passer til den :(

Jeg har lavet en Live-CD og forsøgt at læse guiden, det jeg forstår på guiden er at CDen loader et windows som man kan benytte, har jeg ret?

I så fald forstår jeg ikke at det hvorfor den Live-cd jeg har lavet, kun gør den at den stiller mig videre til Caldera DR-DOS 7.03,
Lige nu står computere med beskeden:

[DR-DOS] A:\>

Kan godt være jeg har misset et eller andet :)
Men hvordan kommer jeg videre :)?
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2007 - 19:07 #35
Til orientering, jeg er pilskaldet, det er jeg ikke fordi jeg hele tiden flår mig i håret, men flår mig der hvor håret burde sidde det gør jeg
Du skal bræde den ISO fil som et BOOTIMAGE og ikke som en bootcd - hvis du ikke kan finde ud af det med dit normale brænderprogram, så download, unzip og installer http://www.helgec.dk/isoburn.zip - når du har gjort det så højreklik på din ISO fil og vælg "kopier til cd"
Avatar billede team_csc_ulrik Nybegynder
15. december 2007 - 20:30 #36
Hovsa det er jo også rigtigt, mig der har trykket på det forkert, tænkte jeg ikke lige over :P prøver lige igen.
Avatar billede team_csc_ulrik Nybegynder
15. december 2007 - 20:50 #37
Nu fik jeg cden til at virke, også er det jeg spørg hvad det er du så vil have mig til. Kan godt være det bare er mig der overser noget, men det eneste jeg kan se du har skrevet, er at jeg måske kan se mine dataer :)
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2007 - 23:31 #38
I`m back to morrow
Avatar billede team_csc_ulrik Nybegynder
16. december 2007 - 02:50 #39
Bare i orden.
Lige et spørgsmål, er du sikker på at der ikke findes en version af Killdisc som kan bruges til kun at slette en partition, fordi har snakket med en ven der siger at man med Killdisc, godt kan få den til KUN at slette C drevet og bevarer D drevet, passer det?
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2007 - 08:46 #40
Det er korrekt at KILLDISK sletter hele drevet i gratisversionen, men det gør INSERT ikke og det ville du også opdage hvis du læste de guider jeg linker til. Se nu hvad der står med rød skrift helt forneden på http://www.helgec.dk/livecd.html og gør så som der står
Avatar billede team_csc_ulrik Nybegynder
16. december 2007 - 13:11 #41
Har ikke læst hele guiden nej, fordi jeg først har forsøgt at forstå alt det andet der står. For jeg må ærligtalt indrømme at jeg ikke fatter en brik af alt det der kommando halløj osv. Har aldrig prøvet at arbejde med det før, og selv om jeg gør hvad guiden siger så virker det ikke. F.eks. har jeg forstået det sådan at man med Live-cden kan se sine dataer på harddisken, men intet af det jeg har prøvet som guiden siger, virker.

Synes heller ikke at man kan forvente at alle forstår hvad det går ud på ved at læse guiden. For nogle vil den måske være rigtig god og lige den hjælp de skal bruge. Men for mig er den uoverskuelig og gør mig mere forvirret end den hjælper.

Det er jo også derfor jeg stillede det spørgsmål med Killdisc, og hvis man kan undgå at få slettet hele sin harddisk med Killdisc, hvis man bare betaler for programmet, så vil jeg gerne vide hvor man den version, jeg har kigget på deres hjemmeside men jeg tør ikke tage et af programmerne ned når jeg ikke ved om det er det rigtige. :)

Jeg skal også lige sige at jeg har forstået guiden til Killdisc, men ikke til Live-cd. Derfor forstår jeg heller ikke hvorfor du beder mig om at læse det der står nede i bunden på http://www.helgec.dk/livecd.html, der står jo klart og tydeligt at der er tale om Live-cd, og det var Killdisc jeg spurgte til :), hvor der i øverigt ikke står noget som helst om at der ikke ydes support på den her inde, jeg har i hvert fald ikke læst det nogen steder :)

Stiller mit spørgsmål igen, bare mere uddybende.

Du siger at Killdisc stiller hele din harddisk hvis du bruger gratis versionen, hvad for en skal jeg så bruge for at undgå at slette hele harddisken? Hvis den koster penge, vil jeg vende den om at sige, at jeg da heller vil betale for programmet end for at en ekspert til at lave den for mig, så længe programmet selvfølgelig er billigere ;)
Avatar billede team_csc_ulrik Nybegynder
16. december 2007 - 13:15 #42
Glemte at sige, at jeg sidder meget og overvejer om jeg ikke bare skal slette hele lortet med Killdisc, overvejede det i går, men ville lige vente og hører hvad du havde at sige, hvis der nu var en anden mulighed med Killdisc :)
Grunden til at jeg har skiftet mening, er fordi jeg ikke forstå alt det andet med live-cd og ikke har nogen mulighed for at sætte min harddisk over i en anden computer uden at anskaffe mig et kabel, og min bærbare skal virke i morgen tidlig, da det er som sagt er min skole bærbare, som bruges i undervisningen :)

Også er jeg simpelthen nød til at bide i det sure æble og slette hele lortet og installere igen, hvis der ikke er en anden løsning med killdisc :)
Avatar billede Jensen DK Novice
16. december 2007 - 13:21 #43
Jeg tror at det er en sata HD og at du bare har glemt at lægge en driver ind der hvor du kan trykke F6 under indstalationen.
Avatar billede team_csc_ulrik Nybegynder
16. december 2007 - 13:34 #44
Nej det er ikke en Sata harddisk :)
Har tjekket den og det er en ATA100 harddisk :)
Har fundet den på nettet hos bland andet:
http://www.amazon.com/Toshiba-MK8025GAS-Internal-Drive-HDD2188/dp/B00012IJPU#moreAboutThisProduct
Avatar billede Jensen DK Novice
16. december 2007 - 13:46 #45
Ok bare en ide der lige faldt mig ind.
Avatar billede Jensen DK Novice
16. december 2007 - 13:47 #46
Bor du i nærheden af Amager?
Avatar billede team_csc_ulrik Nybegynder
16. december 2007 - 13:56 #47
Også helt i orden, men var det sata, ville jeg undre mig meget over at min stationær ikke kan tage den, for den kan tage sata og ata, bare ikke ata100.

Uha nej, jeg vil ikke lige frem kalde Svendborg tæt på Amager ;) hehe.
Avatar billede Jensen DK Novice
16. december 2007 - 13:58 #48
Ville bare hjælpe personligt uden beregning.
Avatar billede team_csc_ulrik Nybegynder
16. december 2007 - 14:00 #49
Okay det her er mærkeligt.
Jeg prøvede her i går at installere windows i filsystemet FAT32, for at se om det gjorte en forskel, gjorte det ikke.
Men nu starter jeg så lige min bærbare op nu her, og ved Windows loading giver den ikke en fejlmeddelelse, nej den går videre til scanning af systemet, fordi der er fundet en fejl på C drevet.

Jeg har prøvet at lade den stå og scanne, den står bare og tænker men kommer ingen vegne. Ved ikke om det er normalt at den pludselig gør det? og hvad kan det betyde at den pludselig vil scanne?
Avatar billede Jensen DK Novice
16. december 2007 - 14:02 #50
Kender du ikke en der har en ekstern box som du kan montere din HD i og så køre igennem USB. i din anden PC.
Avatar billede team_csc_ulrik Nybegynder
16. december 2007 - 14:04 #51
Nej det gør jeg desværre ikke, har dog selv haft sådan en boks, men den smed jeg ud igen fordi jeg holde op med at bruge den, typisk ikke.
Avatar billede Jensen DK Novice
16. december 2007 - 14:06 #52
Hvor langt kommer du når du booter op på XP skiven for at lave en nyindstalation? og brug kun NTFS fat 32 var i gamle dage.
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2007 - 14:41 #53
Hvis du ikke forstår den linie der står forneden i guiden så er chancerne for et resultat begrænset, prøv nu lige at tage dig sammen og gør som der står så får du reddet dine data og får gjort disken klar til nyinstallation
Hvor bor du henne?
Avatar billede Jensen DK Novice
16. december 2007 - 14:44 #54
Helgec han bor i Svendborg.
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2007 - 15:18 #55
Nå OK! nu er det mig der glemmer at læse tråden, men den er også ved at være rimelig uoverskuelig
Avatar billede team_csc_ulrik Nybegynder
16. december 2007 - 16:02 #56
Altså når jeg Boot XP cd, så vælger jeg at slette C drevet og derefter Enter knap for ny installation, der vælger jeg så NTFS, den formatere og installere, derefter genstarter den computeren, også kommer jeg ikke videre fordi jeg får en fejlmeddelelse.

Helgec: Du kan ikke forlange at jeg skal kunne forstå hvad det er der står i den guide. Jeg har prøvet men jeg forstår ikke hvordan Live-CD skal kunne redde mine dataer. Jeg forstår ikke din guide, og som sagt kan du ikke forlange at jeg forstår den :) Hvis vi altså snakker om Live-CD, fordi det er ikke den jeg snakker om længere, den har jeg kort sagt droppet fordi jeg ikke kan finde ud af det.

Det jeg vil vide nu er det som jeg allerede har spurgt om med Killdisc som jeg meget gerne vil have svar på, på forhånd tak :)
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2007 - 16:14 #57
Er du helt uden for pædagoisk rækkevidde, du kan da vel for pokker forstå hvad der menes når jeg skriver

"Der ydes ikke support til Live-cd på Eksperten.dk, kan du ikke forstå guiden er du velkommen til at sende en mail for at få yderlig support "
Avatar billede team_csc_ulrik Nybegynder
16. december 2007 - 16:19 #58
Ja det kan jeg godt, men jeg vil gerne vide hvad "Live-cd" har med Killdisc at gøre, er det ikke to vidt forskellige programmer?
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2007 - 16:21 #59
Gider du godt kontakte mig, evt. pr telefon
Avatar billede team_csc_ulrik Nybegynder
16. december 2007 - 16:24 #60
Kunn jeg godt, men har ikke noget taletid på min mobil :)
Men hvorfor kan du ikke bare svare ja eller nej til mit spørgsmål.
Jeg spørg jo netop om Live-cd og Killdisc ikke er to forskellige programmer?
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2007 - 16:30 #61
Jeg er helt sikker på at andre kan hjælpe dig, men hvis du ikke gider kontakte mig på min mail som jeg har opfordret dig til så hopper jeg af, jeg føler mig simpelthen til grin i denne tråd
Avatar billede team_csc_ulrik Nybegynder
16. december 2007 - 16:37 #62
Undskyld mig, men hvornår har du bedt mig om at kontakte dig på mail.
Det eneste du siger er at der ikke ydes support på Live-cd her inde, og det eneste jeg har så har gjort er at spørger hvorfor du siger det, fordi jeg har forstået at der er forskel på Live-cd og Killdisc, der står intet om at du ikke yder support på Killdisc på den side du henviste mig til. Derfor mener jeg at jeg har god ret til at stille dig spørgsmål om det her inde. :)
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2007 - 16:39 #63
"Undskyld mig, men hvornår har du bedt mig om at kontakte dig på mail."
16/12-2007 16:21:05  -  16/12-2007 16:14:41
Avatar billede team_csc_ulrik Nybegynder
16. december 2007 - 16:48 #64
Det er også det eneste tidspunkt, men jeg forstår stadigvæk ikke hvorfor du skal have så svært ved at svarer på spørgsmål om Killdisc, hvis du mener du ikke yder support for det her på siden, så vil jeg da gerne vide hvorfor det så ikke står på den side om Killdisc?

Jeg vil selvfølgelig gerne have din hjælp. Det giver bare ikke mening at jeg skal skrive til dig på mail for at få svar på mine spørgsmål, når der intet står om at du ikke yder support på killdisc. Men kan da godt sende en mail til dig om Live-cd og killdisc :)
Avatar billede team_csc_ulrik Nybegynder
16. december 2007 - 18:53 #65
Wee nu er jeg glad og alligevel føler jeg mig dum :P
For jeg havde slet ikke tænkt på at installere XP oven på mit D-drev, det er den nu i gang med, og samtidig bevarere den de dataer som er på den. Den installere XP, den siger den er færdig om 37 minutter ;)

Hvis XP så virker der efter, så vil jeg sørger for at de dataer som skal gemmens bliver smidt over på min stationær, derefter sletter jeg min bærbare totalt og geninstallere den. Hvorfor havde jeg ikke tænkt på det noget før :-s

Hvis der ikke er nogen problemer derefter, kan vi lige så godt lukke tråden nu.
Jeg vil gerne give jer begge to point hvis det var muligt, for synes jeg i fortjener.

efter min mening skal silbidor have 200 point for hjælpen,
og helgec skal have 500 point, men det er vist ikke muligt at gøre det sådan er det?

Hvis ikke, så går pointene til: helgec :)

Ellers tak for jeres hjælp, hvis der stadigvæk er problemer vender jeg tilbage :)
Avatar billede team_csc_ulrik Nybegynder
16. december 2007 - 19:38 #66
Har fået adgang til min bærbare og er ved at brænde de mest vigtige dataer ned.
Når de er brænd ned, vil jeg via Windows prøve at formatere C-drevet og derefter forsøge at installere Windows XP på det. Hvis det lykkes flytter jeg derefter de mindre vigtige dataer over på C-drev, og formatere derefter D-drevet, og ja så burde jeg være tilbage på det gamle :)

De 200 Point går selvfølgelig til Helgec, men hvis det er muligt at give jer begge point som er står i indlægget oven over, vil det være perfekt :)
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2007 - 19:51 #67
Nu var det jo ikke min løsning, den ville du slet ikke høre om så jeg hopper over
Avatar billede team_csc_ulrik Nybegynder
16. december 2007 - 20:07 #68
Jo ville jeg godt, forstod den bare ikke, og tiden går jo også.
Men synes stadigvæk du skal have de point, men vil du ikke have dem, så kan silbidor bare få dem, det er dig valg.
Avatar billede team_csc_ulrik Nybegynder
16. december 2007 - 20:07 #69
dit* valg skulle der stå
Avatar billede Jensen DK Novice
17. december 2007 - 06:30 #70
Læg selv et svar og accepter det så er der lukket.
Du skriver at du ikke kan finde ud af at give point, jeg har 2 gange sendt dig et link men du gider ikke at læse hvad der sendes til dig, og du har stadig en helveds masse spørgsmål der ikke er lukket, sender dig nu linket for 3 gang. http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede Jensen DK Novice
18. december 2007 - 10:38 #71
Bliver du ved uden at lukke dine spørgsmål? det får nok betydning når du skal have hjælp en anden gang.