Avatar billede kraaijenzank Nybegynder
13. december 2007 - 15:59 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvilket grafikkort har jeg?

Hej!

Jeg har netop formateret min vens bærbare computer (som er ca. 4 år gammel). Det hele er forløbet fint indtil videre, og jeg har installeret Windows XP Pro. Men nu er jeg stødt ind i problem.

Jeg vil opdatere driverne til grafikkort, lydkort, netværkskort m.m. Men jeg ved ikke hvem, der har produceret disse dele. Det er ikke til at finde ud af i Device Manager, og CPU-Z og GPU-Z har heller ikke kunnet hjælpe mig meget.

Derfor vil jeg spørge, om I ikke har nogle tips til, hvordan jeg kan finde ud hvilken hardware, der i computeren.

Jeg har her uploadet log-filen fra CPU-Z: http://upload.znuggle.com/files/cpuz-Jesper.htm

På forhånd tak! :-)
Avatar billede enya Nybegynder
13. december 2007 - 16:04 #1
Du kan f.eks. hente SIW på http://www.gtopala.com/siw-download.html og se hvad det fortæller om hardware mv.
Denne kan det også: http://www.softpedia.com/get/System/System-Info/Everest-Home-Edition.shtml
Avatar billede enya Nybegynder
13. december 2007 - 16:06 #2
Hvis altså jeg har forstået dit spørgsmål rigtigt..? :)
Avatar billede kraaijenzank Nybegynder
13. december 2007 - 16:07 #3
Jeg tjekker lige. Tak for linket.

Skriver tilbage om et øjeblik, om det virker.
Avatar billede kraaijenzank Nybegynder
13. december 2007 - 16:10 #4
Programmet kan ikke finde noget om mit grafikkort desværre :-(

Det står i øvrigt bare som ukendt VGA Controller i Device Manager. Kan jeg slet ikke finde ud af, hvad det er for et?
Avatar billede enya Nybegynder
13. december 2007 - 16:15 #5
Det var en skam.. :( Så må du vist vente til de rigtige hardware-eksperter ser spm. - det kan være de kan hjælpe dig.. Mvh.
Avatar billede kraaijenzank Nybegynder
13. december 2007 - 16:21 #6
Tak for hjælpen.

Prøver at søge lidt videre på Google...
Avatar billede hojben Novice
13. december 2007 - 16:24 #7
Hiv kortet ud og læs info der :)
Avatar billede hojben Novice
13. december 2007 - 16:25 #8
sorry læste ik lige at det var en bærbar. men hvilken bærbar er der tale om? Model, type etc etc
Avatar billede kraaijenzank Nybegynder
18. december 2007 - 13:21 #10
Der er tale om en SHG Note. Jeg fandt ud af det ved at kigge i SHGs online fakturasystem. Tak for svarene.

Lukker.