Avatar billede danili_j Nybegynder
13. december 2007 - 04:25 Der er 5 kommentarer

nyt "crew/community" med kodere/scriptere/geek´s

Vil starte ud med at sige at dette ikke er et disideret spørgsmål men mere en form for at starte en debat, hvilket også er grunden til at jeg har valgt den under Fri debat.

Jeg vil prøve at starte et "crew/community" hvor kodere/scriptere/geek´s samles og hjælper hinanden, dog ikke som eksperten da det ville være at konkurrer med dem og det er langt fra hvad jeg er ude på. Formålet med det jeg er ved at starte minder dog om eksperten men den store forskel er at jeg ønsker at lave det sådan at der ikke er så mange mennesker, håbet ved dette er at folk lære hinanden mere at kende og kan derfor også snakke om andre ting så det bliver folk med samme interesse som kan snakke om det men også mange andre ting. Det vil også blive noget med F.x. IRC, Ventrillo, TeamSpeak eller sådan noget som man kan se hvem der er online og snakke/skrive direkte så man ikke laver en tråd og venter på at få svar men man kan se hvem der er online og hvis man kender de forskellige ved man mere eller mindre hvad de kan og så kan man spørge direkte. Jeg håber på at folk vil hjælpe hinanden med problemer, hvor det hovedsagligt vil være programering/scripting hejælp og svar på tværs af sprogene altså hvis den ene kan et sprog og vil lave noget på et sprog han er 100% uviden i kan han måske blive guidet igennem det af en anden der kan det.

Jeg elsker personligt at starte ting op selv eller være med til at starte ting på som dette, og så sys jeg det er fedt at kende de folk der er med personligt mere eller mindre.

Det jeg vil opnå med denne tråd er at høre om i måske ved om nogen har lavet noget ligene og hvad i sys om idén ønsker faktisk lidt en debat lige nu for at høre både positivt og negativt. er det noget du selv ville joine hvis en ven spurgte dig om du ville være med i sådan noget?

Jeg har startet det jeg kalder "IT-Skolen´s geek-klub" på skolen men vi er kun 3 personer og det er så lidt for lidt alligevel.

ved godt at det måske ikke er skrevet på den bedste måde og mangler gramatik men hvis der er noget du ikke har forstået eller noget du vil have mig til at uddybe så skriv og så skal jeg nok prøve at omformulere det... Håber på respons :D
Avatar billede jck_true Nybegynder
13. december 2007 - 08:37 #1
Ved godt det lyder dumt med hvad med at lave en slags optagelses prøve til den gruppe?
Ikke noget svært blot lidt almindelig sund computerviden.(Hvad er en IP. Hvad er en firewall osv.)
Avatar billede killer_bee Nybegynder
13. december 2007 - 09:04 #2
Jeg syns at det du vil starte op lyder som en clan, med forskellen at de fleste claner har et eller flere spil de primært har samles om. Og i (gode)clan miljøer er det nemlig det der sker - folk kommer til at kende hindanden, man har TS - man snakker sammen - og man hjælper hindanden med alt - sygdom, programmering, råd om hardware, software. Så måske kunne du snakke med nogle af dine venner hvis de er i claner eller kig på nogle clan hjemmesider.
Og alle claner har nogle optagelses ritualer, nogle tager bare tid at vurdere folk, andre har decideret test som jck_true foreslår.
Avatar billede danili_j Nybegynder
13. december 2007 - 12:00 #3
har spillet meget for et par år siden men gør jeg ikke mere... du må da godt kalde det en clan hvis det er det du vil men så bliver det bare ikke en spil clan men en IT clan (lol)..... men til jck_true: sys det lyder som en mega god idé og vil jeg da klart prøve at bikse sammen
Avatar billede danili_j Nybegynder
13. december 2007 - 12:04 #4
killer_bee grunden til at jeg nævnte TS, VT og IRC var fordi det var lige dem jeg kunne komme i tanke om hvor man med det samme kan se hvem der er online... ved godt VT og TS er meget gamer relateret men det var princippet i det :D
Avatar billede killer_bee Nybegynder
13. december 2007 - 12:58 #5
jo jo .. men det var nu ikke så meget pga de specifike programmer som du nævnte at jeg fik 'clan' i hovedet, det var mere opbygningen af din community. Og der er jo ikke noget galt i det, tænkte bare at der var flere ligheder med en clan end en eksperten-agtig hjemmeside.
Udover det er det jo en god ide at have noget koncentrered 'bagland' man kan spørge om ting.
Held og lykke med projektet.