Avatar billede mingodk Nybegynder
13. december 2007 - 01:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvilket programerings program er det bedste

Hejsa...

Jeg er så småt ved at fatte interresse for udviklingen af programmer til PC... Men da jeg er total novice på dette område, kunne jeg godt tænke mig at høre jeres mening om hvilket programeringsprogram der er det nemmeste og met simple at bruge.

Jeg har været ved at læse om de forskellige programmer, men syndes ikke rigtig jeg kan blive klog på dem, da de jo hver især mener at være de nemmeste og bedste på markede...

Så jeg håber der sidder nogle eksperter i dette forum, som kunne komme med deres besyv, så jeg ikke behøves at lære alle programmer at kende, inden jeg finder programmet.

På forhånd tak...
Avatar billede supertekst Ekspert
13. december 2007 - 09:10 #1
Hvad skal disse programmer anvendes til?
Avatar billede mingodk Nybegynder
13. december 2007 - 23:09 #2
Det skulle gerne ende med et program som både kan redigerer billeder, køre i 3D, sætte ting i det rigtige målestokforhold.

Jeg ved godt det er en stor mundfuld
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
15. december 2007 - 21:40 #3
et oplagt programmeringssprog er Object Pascal, det er nemt at gå til og kan lige så meget som de mere omtalte sptog som C++, C# .NET, Java, osv.

et udviklingsmiljø som er gratis at komme igang med kunne være Lazarus som bruger Free Pascal Compileren - begge er åben kildekode og frit at benytte ( www.lazarus.freepascal.org ).

vil du der i mod have et mere professionelt miljø ville Delphi fra CodeGear være oplagt ( www.codegear.com).

/psycosoft-funware :)
Avatar billede bauerdata Nybegynder
16. december 2007 - 21:26 #4
www.python.org
Moderne objectorienteret sprog.