Avatar billede uso Nybegynder
12. december 2007 - 07:17 Der er 10 kommentarer

.dv konvertering

Hej.

Jeg har en film, som jeg har overført fra en Macintosh, som vist er blevet filmet på et Sony kamera (eller Panasonic). Jeg skal lave lidt redigering på den, og jeg har ikke længere adgang til den Mac som filmen ligger på. Jeg har kun alle klippene fra .iMovieProject-filen, som jeg kun kan åbne med VLC på min pc (windows XP). Har prøvet og google mig lidt, men jeg kan ikke få noget til at konvertere filmklippene til noget jeg kan arbejde med i windows, så jeg tænkte om jeg måske kunne finde noget hjælp her?
JEg er ret meget i tidsnød da det skal være færdigt imorgen, så 200 point (:.

Mvh. Martin
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
12. december 2007 - 08:02 #1
Prøv at se om ikke TMPGEnc 4.0 XPress kan.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
12. december 2007 - 08:03 #2
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
12. december 2007 - 08:06 #3
Og eller kig her: http://www.videohelp.com/guides

Du skal blot vælge den rigtige guide ved "Format Conversion:"
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
12. december 2007 - 08:08 #4
.DV er så vidt jeg ved et AVI format, så mon ikke XP,s egen Windows Movie Maker kan klare jobbet.
Avatar billede uso Nybegynder
12. december 2007 - 10:31 #5
det ligger som /XXX.iMovieProject/Media/XXX.dv , så nej, det ligger ikke i .avi format. Men jeg kigger lige på din guide når jeg kommer hjem
Avatar billede trav4u2 Novice
12. december 2007 - 12:09 #6
Windows genkender kun DV-formatet når det er pakket som en avi. Så for at redigere i Movie Maker er du nødt til først at omdøbe .dv til .avi.

Hvis målet er video der fylder lidt mindre ville jeg dog bruge en anden editor, som giver mulighed for at gemme resultatet i eks. mpeg2 frem for wmv.

Jeg kan varmt anbefale Videostudio. Du kan hente programmet i en fuld funktionsdygtig 30-dages testversion her:
http://www.ulead.com/vs/trial.htm
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
20. januar 2008 - 13:08 #7
Respons?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
31. januar 2008 - 01:27 #8
??
Avatar billede uso Nybegynder
23. marts 2008 - 16:19 #9
trav4u2 lig et svar. Jeg fandt ud af det selv - men brugte dog dine metode.
Avatar billede trav4u2 Novice
24. marts 2008 - 13:59 #10
;)