Avatar billede htmlkongen Novice
11. december 2007 - 09:33 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

G mail?

Hvad sker der for gmail?

Hvad er pointen med at man får en spam mail - markerer den som spam - og NÆSTE gang den kommer går den i spamfilteret? Kan den ikke bare slette det? Man skal alligevel tjekke den mappe igennem anyway.

Kan man ikke blokerere 3 mails på en gang på de adresser som de sender fra? Skal man virkelig oprette filter for hver enkelt gang?
Avatar billede ladyhawke Novice
11. december 2007 - 09:39 #1
Du kunne jo lave et filter som sletter mails fra en bestemt afsender, hvis det ikke er godt nok at den lander i spamfilteret, hvorfra den slettes efter et stykke tid
Avatar billede gnuhest Nybegynder
11. december 2007 - 09:42 #2
Har det samme problem.. Help!
Avatar billede killer_bee Nybegynder
11. december 2007 - 10:31 #3
er med på en lytter .. har samme problem .. får ca 50 spam om dagen .. fanme til at blive loco af!
Avatar billede ladyhawke Novice
11. december 2007 - 10:39 #4
Der er nu også mange andre mailprogrammer der opfører sig på den måde: Flytter suspekte mails til en junk mail folder, for en sikkerheds skyld. Problmet er jo at du kan risikere at en mail fejlagtigt er blevet stemplet som spam og slettes denne helt fra starten, vil du ikke opdage at du har fået den...

bedste bud på det problem er at benytte filtre, hvis man har nogle generende spamkilder....
Avatar billede killer_bee Nybegynder
11. december 2007 - 10:48 #5
-- ladyhawke - ja det er rigtig i ny spam mail tilfælde... men det som er lidt ulogist er at når man har markeret en mail som spam at den ikke automatisk bliver tilføjet til en filter. Ligesom man kan i Outlook højreklike på en mail og 'sige' add to blocked senders list - dermed bliver mailen fra denne afsender slettet.
Hvis jeg skulle lave en filter for HVER spam mail så tror jeg skulle bruge hele dagen på det. Og da spam mails har random afsender bliver det til fuldtids job. Og i øvrigt bør der være bedre spamfiltre på selve gmails servere.
Avatar billede ladyhawke Novice
11. december 2007 - 10:56 #6
tjah, synes de fleste spam mails jeg får på gmail, ender i gmails spamfolder... jeg ved godt det er bøvlet med filtre, men tag da kontakt til gmail og hør om de kan gøre noget, gerne med konkrete forslag til løsninger
Avatar billede htmlkongen Novice
11. december 2007 - 11:05 #7
Ja det er true. Det ligner ikke Google at lave en "halv løsning" for mailsne burde da blive slettet fra spam-folderen når man har trykket "Slet for good"?

Ok "rart" at høre jeg ikke er den eneste der har dette problem.

Nogle der vil ha point?
Avatar billede killer_bee Nybegynder
11. december 2007 - 11:07 #8
ja men de spams jeg får havner skam også i spam folderen, men pointen som spørgeren har er jo at man aligevel skal dem igennem for at være sikker, men hvis de mails som man har markeret som spam blev bare slettet så skulle man ikke også kigge dem igennem .. igen og igen ..

Men du har ret .. man skal nok komme med forslag til Gmails support .. eller hve det nu er...
Avatar billede killer_bee Nybegynder
11. december 2007 - 11:18 #9
Ok nu når vi snakker Gmail ...
Jeg har lige lagt mrke til at min iexplorer som jeg har KUN Gmail åben i sluger 80 MB ram - bare når jeg signer ind i min inbox!!! efter en refresh er jeg oppe på 115 MB!!!
WOW der sku mere 'leaky' end vindåsen selv!! .. er det kun mig eller har andre samme problem...??
Avatar billede ladyhawke Novice
11. december 2007 - 11:24 #10
der findes use groups til gmail som man kan benytte...
mht. Delete forever: jeg ved ikke hvordan din funktion virker, men min fjerner de valgte mails (de kommer heller ikke i trash)
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2007 - 21:58 #11
Hmmm... min G-mail virker perfekt - også det automatiske spamfilter.
Og i spam-mappen kan man klikke på "marker alt" i de første 100 mails, og derefter "slet alt", og vupti så er al spam væk. Det er da nemt nok. :-)

Men jeg tænker, at i måske har klikket på og evt. besvaret de enkelte spam-mails? Fordi så finder de jo netop ud af, at jeres mail-adresser fungerer, og så bliver de netop ved og ved og ved...
Avatar billede killer_bee Nybegynder
11. december 2007 - 23:08 #12
jeg tror at der bliver snakket forbi hindanden .. problemmet er ikke at slette de mails .. men at få dem til IKKE at komme i spam overhovedet - altså således at de bliver slettet "før de kommer", hvis i ved hvad jeg mener.
Avatar billede ladyhawke Novice
12. december 2007 - 06:15 #13
som tidligere nævnt: hvis I har nogle gode ideer til hvordan man kan lave en løsning der gør det I vil have, som ikke risikerer at slette mails man ikke vil have slettet, så kontakt usegrops for gmail og/eller Google og giv dem ideen. Hvis den er praktisk anvendelig vil de sikkert gerne kigge på det
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. december 2007 - 08:19 #14
Funktionen med at de kommer i spampostkassen er, at man har mulighed for at fiske dem ud igen senere. Det hænder at jeg kommer til at markere en forkert mail som spam - og så er jeg da vældig glad for at kunne trække den ud senere.

Som jeg har det nu, har jeg omkring 3-500 mails i spampostkassen. Disse løber jeg en sjælden gang igennem - og finder vel hvert halve år en der er smuttet derned ved en fejl. Det synes jeg egentlig ikke er så slemt, så jeg har ingen problemer med måden det fungerer.

Hvad RAM forbruget angår, har jeg ikke de store kommentarer - sådan virker det også hos mig - men Outlook ligger på nogenlunde samme forbrug, så om jeg har det ene eller det andet åbent er vist ligegyldigt.
Avatar billede htmlkongen Novice
20. november 2008 - 17:49 #15
Lukker. Beklager forsinkelsen.