Avatar billede noelle_rydberg Nybegynder
11. december 2007 - 08:13 Der er 13 kommentarer

Hvordan editerer jeg en mail og gemmer den uden at sende den

I en notes version 7 vil jeg gerne vide hvordan man sætter notes op, så man kan editere i en mail og gemme den i indbakken igen, uden at sende den, og den skal ikke gemmes i draft mappen..
Avatar billede passiflora Juniormester
11. december 2007 - 10:04 #1
Hvis du åbner mailen
og dobbelt klikker i body af den, så kan du redigere og gemme ...

Mon svar nok ...
Avatar billede noelle_rydberg Nybegynder
11. december 2007 - 10:50 #2
Ja, men problemet er så at mailen sendes igen, og det er jeg ikke interesseret i....
Avatar billede passiflora Juniormester
11. december 2007 - 11:08 #3
Hmm, får du ikke mulighed for gemme og luk / gem og arkiver ... I indbakken ...?
Avatar billede passiflora Juniormester
11. december 2007 - 12:52 #4
Lukker du bare ...
Avatar billede noelle_rydberg Nybegynder
11. december 2007 - 13:07 #5
Jeg lukker mailen på krydset efter jeg har indtastet mine ændringer, og så kommer der en box op, hvor jeg svarer ja til at gemme mine ændringer. Efterfølgende kommer mailen også fint ind i min inbakke med de ændringer jeg ønsker, men den bliver også sendt til den kunde, som jeg havde modtaget mailen fra.. Og det er det jeg gerne vil undgå...
Avatar billede passiflora Juniormester
11. december 2007 - 13:21 #6
Hmm ...

Står du i indbakken ... så bør du kunne gemme som kladde ...
Står du derimod i portal4domino vinduet kan du gemme og arkiver / gem og luk

Søren
Avatar billede leif Seniormester
11. december 2007 - 13:50 #7
Kører I med Specielt Design i mailboxen ?
Avatar billede leif Seniormester
11. december 2007 - 13:52 #8
Jeg har lige testet her med 2 forskellige designs, jeg dobbeltklikker i Body -> Laver min ændring -> Trykker ESC eller på X -> Den spørger om jeg vil gemme ændringerne -> jeg svarer Ja.
Avatar billede noelle_rydberg Nybegynder
11. december 2007 - 14:03 #9
Ja, så langt kommer jeg også, men når jeg siger ja til at gemme ændringerne så afsendes mailen også igen til den kunde...med de rettelser jeg har lavet i mailen, og hvordan får jeg den til kun at gemme ændringerne i mailen i min indbakke, og ikke gensende mailen til kunden med de nye ændringer...
Avatar billede leif Seniormester
11. december 2007 - 15:44 #10
noelle_rydberg -> Jeg prøver igen: "Kører I med Specielt Design i mailboxen ?" eller køres der med standard design ?
Avatar billede jogii Nybegynder
11. december 2007 - 17:37 #11
Når jeg trykker <Esc> på en mail fra Sendt oversigten, så bliver jeg spurgt om jeg vil
Send & gem
Send
Kun Gemme
Fortryd (rettelser)
Cancel  (afbryd den nuværende handling og vend tilbage til redigering)

Kun Gemme  = Save Only =[Save as Draft] er hvad du leder efter.

Sådan har det stort set altid været. Jeg tror siden Notes R4

Når man redigerer mails fra indbakken, så har jeg mulighed for
JA
Nej
Fortryd (handling og vend tilbage til redigering)

Når mailformularen opfører sig anderledes, så er det en special-formular, som er tilrettet. Det er det som Leif hentyder til. Specialformularer forekommer ofte i Notes-applikationer som CRM eller Projektstyring etc.
Avatar billede jogii Nybegynder
19. december 2007 - 12:28 #12
Hej Noelle, hvordan går det med at gemme dine mails?
Avatar billede noelle_rydberg Nybegynder
19. december 2007 - 13:50 #13
Hejsa, ja løsningen er at gemme mailen som kladde så bliber mailen ikke gensendt...Takker