Avatar billede rejemaden Nybegynder
10. december 2007 - 14:01 Der er 5 kommentarer

Bundkort futtede af!

Jeg havde en frygtelig oplevelse PC-mæssigt igår!
Jeg sad og spillede 7-kabale, og fik så den geniale idé, at have flere 7-kabalespil kørende på én gang, sådan at chancen for at jeg skulle få skidtet til at gå op, blev forøget.
Jeg startede med et par vinduer på samme tid, men efterhånden begyndte tanken om sejr at presse mere og mere på, og jeg endte med at have omkring 300 spil kørende samtidig.
Jeg var helt forgabt i spillet og musen fløj rundt på måtten i takt med at jeg progresserede i de pågældende spil.
Men efter et par timer begyndte min kære PC at halte efter. Den begyndte at tænke længe når jeg skulle skifte mellem vinduerne, og det ødelagde fuldstændig fornøjelsen ved spillet.
Nu fik jeg endnu en blændende idé! Jeg clockede cpu'en helt i top, og så arbejdede min PC som aldrig før!
Til min store jubel, lykkedes det mig til sidst at få en af de herrens kabaler til at gå op, men netop som jeg skulle til at nyde slutanimationen, gik hele systemet i sort!
Det var skisme mit bundkort der var stået af! Jeg havde clocket cpu'en for hårdt!
Hvordan en i hulen får jeg et bundkort, der kan holde til en hæftig gang 7-kabale?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
10. december 2007 - 14:19 #1
Det skulle kunne være muligt :)

Skifter du kun mobo eller er det også RAM+cpu?

Hvis det kun er mobo, hvad var så dit gamle?
Avatar billede rejemaden Nybegynder
10. december 2007 - 14:25 #2
ville kun skifte motherboardet, men tænker at det vel også er et spørgsmål om RAM. Så tror jeg skal have et nyt bundkort med plads til mange RAM og så en hurtig CPU på.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
10. december 2007 - 14:31 #3
Hvilket grafikkort bruger du?

Og hvad har du af budget?
Avatar billede Jensen DK Novice
16. december 2007 - 08:01 #4
Skrot lortet.
Avatar billede Jensen DK Novice
18. december 2007 - 08:08 #5
.