Avatar billede casparsen Nybegynder
10. december 2007 - 08:59 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Word med indsat exel ark

Jeg har et problem med nogle Word dokumenter hvori der er indsat exel ark.

I disse dokumenter får man ved genåbning en fjl som siger
"Der er ikke tilstrækkelig hukommelse til at vise eller udskrive billedet"
Exel arket vises da heller ikke før man klikker på det område hvor det er..

Det er bare ikke så nemt når det fremsendes til andre.. der jo ikke ved hvor forfatteren har indsat arket

vi bruger Office 2003  sp2  - men opdatering til sp3 afhjælper ikke problemet.

Masser af ram  -  ikke mangel på diskplads

Håber nogen har nogle forslag.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
10. december 2007 - 09:08 #1
Jeg har 2 forslag som jeg før har hørt om/ selv oplevet, men ikke kan huske i detaljer:

* Swapfilen i Windows er for lille
* Adobe tilføjelsesprogrammet i Office driller (hvis I har Adobe Acrobat installeret). Prøv at afinstallere.
Avatar billede supertekst Ekspert
10. december 2007 - 09:09 #2
Hvordan er Excel arket indsat?
Avatar billede casparsen Nybegynder
10. december 2007 - 09:41 #3
Adope er installeret  -  det skal prøves
swap fil er system administreret - burde være ok - maskinen mener selv den har 480 MB fri hukommelse (dokumentet er under 1 MB)

Exel arket oprettes direkte i word (ligesom et skema)
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
10. december 2007 - 09:48 #4
Ja, men hvor meget er der til rådighed af swapfilen?

Nederst på denne side, http://support.microsoft.com/kb/906899/da kan du se hvordan Adobe tilføjelsesprogrammet deaktiveres:

"Metode 4: Fjern Adobe-tilføjelsesprogrammet fra Office"
Avatar billede casparsen Nybegynder
10. december 2007 - 14:36 #5
Har prøvet..... men
Nøglen findes ikke  - har måske misforstået noget... men

Der er ikke installeret Adope Pro 7 på maskinen...

Har prøvet at afinstallere adope helt  -  uden held.

Ny fejl - kan ikke installere Adope igen - løst ved at afinstallere IE 7... (åbenbart en kendt fejl)

men fejlen i Office står tilbage også uden Adope på maskinen -

flere ideer...??
Avatar billede supertekst Ekspert
10. december 2007 - 15:35 #6
Du er velkommen til at sende filen til: pb@supertekst-it.dk
Anvender 2003 - sp2
Avatar billede casparsen Nybegynder
10. december 2007 - 15:46 #7
Ville gerne sende men kan ikke gøre det pga indholdet...

Det indeholder personfølsomme data som vil miskreditere min virksomhed hvis det sendes ud  -  øv  - men det er virkligheden !
Avatar billede supertekst Ekspert
10. december 2007 - 23:23 #8
Det er mit firma (etabl. 1978) du i givet fald vil sende det til. Er vant til at arbejde med fortroligt materiale - men det er dit valg.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
11. december 2007 - 07:46 #9
Har du billeder i dokumentet, så prøv at komprimere dem. Incl. tabellen, hvis den er indsat som billede. Det gøres via værktøjslinien "Billede"

Problemet kan måske også skyldes at Word ikke kan lave en temp fil på destinationen. Prøv at åbne filen på et andet drev/et helt andet netværk.

Men jeg hælder stadig til swapfilen. Prøv at redifinere den til 2* rammængden. Derudover kør en fuld fejlsøgning af harddisken ved næste boot. Det kan være en diskfejl.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
11. december 2007 - 07:57 #10
Prøv at lave en kopi af filen, og se om det er det samme. Prøv så at slette hele tabellen, og check igen.
Avatar billede casparsen Nybegynder
11. december 2007 - 08:14 #11
til supertekst  - desværre ....  jeg bliver korsfæstet hvis det sendes ud af huset
husker en anden fyr der har prøvet det  -  det var en nedern oplevelse......

har prøvet med swap  -  der er ingen billeder - kun regneark og tekst.
slettes regnearks objekterne forsvinder fejlen ...

iøvrigt kan fejlen genskabes ved at kopiere filen til en anden maskine - så fejlen må næsten ligge i dokumentet.

Da jeg gik forfatteren på klingen tilstod hun at noget tekst "kunne være kopieret ind fra et andet tekstbehandlings system"  - Lotus Wordpro.

kan det mon være gamle kontrolkoder der spøger...
Avatar billede supertekst Ekspert
11. december 2007 - 09:08 #12
ok..
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
11. december 2007 - 19:23 #13
Hvor stort er det område det drejer sig om? Antal kolonner og rækker?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
11. december 2007 - 19:56 #14
..og er der flettede områder?

Det jeg tænker på er om det er nemt at lave et nyt regneark med dataene.
Avatar billede casparsen Nybegynder
12. december 2007 - 22:08 #15
ca 2 A4 sider...

Det underlige ved det er at regnearkene er nyoprettede -  formler er kopieret ind fra
et tilsvarende exel ark.

jeg tror at sletningen at de 2 indsatte regneark "bare" har medtaget nogle kontrolkoder i dokumentet (ved det jo ikke med sikkerhed)
Avatar billede casparsen Nybegynder
18. juni 2008 - 11:52 #16
lukketid